آموزش اشتراک پرینتر بین ویندوز و مک

پرینتر خود را به ویندوز متصل کرده اید اما میخواهید یک عکس توسط دستگاه مک خود پرینت بگیرید. اولین روشی که به ذهن هر کاربری میرسد انتقال فایل به ویندوز و پرینت فایل است. اما شما به سادگی میتوانید پرینتر را بین ویندوز و مک به اشتراک بگذارید.
در این مطلب آموزش اشتراک پرینتر بین ویندوز و مک را برای شما آماده کرده ایم. آموزش تعمیرات پرینتر

اشتراک‌گذاری پرینتر در ویندوز
برای به اشتراک‌گذاشتن فایل‌ها و پرینتر در ویندوز، به کنترل پنل و بخش Network and Sharing Center مراجعه کنید.
گزینه Change Advanced Sharing Settings را کلیک کرده و File and Print Sharing را فعال کنید. سیستم عامل‌های مک و لینوکس قابلیت اتصال به Homegroup را نداشته و نمیتوانند از ویژگی‌های پیشرفته ویندوز استفاده کنند، به‌همین دلیل باید از روش قدیمی اشتراک‌ گذاری پرینتر استفاده کنیم.

از کنترل‌ پنل Devices and Printers را انتخاب کنید. در لیست، روی پرینتری که میخواهید اشتراک گذاشته شود راست کلیک کرده و Printer Properties را انتخاب کنید.

از سربرگ Sharing تیک گزینه Share This Printer را فعال کرده و نامی را برای پرینتر وارد کنید. همچنین این گزینه را حین نصب پرینتر میتوان فعال کرد.

دسترسی به پرینتر اشتراک گذاشته شده در ویندوز
میتوانید از طریق بخش Network به کامپیوترهای موجود در شبکه دسترسی داشته باشید.

برای مشاهده پرینترهای موجود در شبکه، میتوانید از گزینه Add a Printer در Devices and Printers نیز استفاده کنید.

برای نصب پرینتری که از سیستم مک به اشتراک گذاشته‌اید، باید نرم‌افزار Bonjour Print Services for Windows را در ویندوز نصب کنید.

اشتراک گذاری پرینتر در سیستم‌عامل مک
سیستم‌عامل مک روش استانداری برای به اشتراک گذاری پرینتر ندارد. بنابراین برای اشتراک گذاشتن پرینتر، به پروتکل Bonjour نیاز خواهید داشت. در ویندوز به نرم‌افزار خاص این پروتکل برای اضافه کردن پرینتر نیاز خواهید داشت.

از منوی Apple گزینه System Preferences و سپس Printers and Scanners را انتخاب کنید. پرینتری که میخواهید اشتراک گذاشته شود را انتخاب کرده و تیک گزینه Share this Printer on the Network را فعال کنید.

Sharing Preferences را کلیک کرده و از فعال بودن سرویس Printer Sharing اطمینان حاصل کنید.

دسترسی به پرینتر اشتراک گذاشته شده در مک
از پنجره Printers & Scanners گزینه «+» را انتخاب کرده و Add Printer or Scanner را کلیک کنید. همچنین میتوانید از هر برنامه‌ای که پنجره Print دارد، پرینتر مورد نظر خود را اضافه کنید.

روی آیکون Windows کلیک کرده و ورک‌ گروپ مربوط به ویندوز را انتخاب کنید. سپس پرینتری که در ویندوز به اشتراک گذاشته بودید را به لیست اضافه کنید.