اموزش استفاده از لپ تاپ

امروزه لپ تاپ ها به دلیل قابل حمل بودن و در دسترس بودن بسیار پر طرفدار تر از کامپیوتر های خانگی شده اند و تقریبا در تمامی خانه ها میتوان یک لپ تاپ پیدا کرد. شاید شما هم بخواهید یک لپ تاپ بخرید یا به تازگی یک لپ تاپ خریداری کرده باشید.
نگهداری لپ تاپ کمی حساس است و شما باید در استفاده از این وسیله ظریف، کمی دقت داشته باشید.
در این مطلب آموزش استفاده از لپ تاپ را برای شما آماده کرده ایم. آموزش تعمیرات لپ تاپ

نحوه استفاده بهینه از لپ تاپ
- وارد آوردن ضربه به لپ تاپ، میتواند باعث بروز اشکال در دستگاه شود. لذا مراقب باشید که به هیچ عنوان به طرفین دستگاه و مخصوصا پشت LCD و زیر دستگاه، ضربه وارد نشود.
- دستگاه به شدت در برابر ریختن مایعات مانند آب، چای، قهوه و… حساس و آسیب پذیر است.
- توجه داشته باشید که اگر پریزهای تلفن منزل یا محل کارتان به صورت سوکتی نباشد، احتمال اتصال دو شاخه مودم دستگاه، به پریز برق بسیار زیاد است. باید بدانید که چه دستگاه خاموش باشد چه روشن، بلافاصله مودم دستگاه خواهد سوخت. برای جلوگیری از این حادثه، میتوانید از دوشاخه های آنتی شوک برق، استفاده نمایید که در دسترس و بسیار ارزان هستند.

- سی دی رام و دی وی دی رام لپ تاپ، بسیار آسیب پذیر است. پس با ملایمت با آن برخورد کنید و ضمنا توجه داشته باشید که پس از استفاده، بلافاصله آن را ببندید.

- در موقع بستن در لپ تاپ، دقت داشته باشید که هیچ گونه وسیله ای بین LCD و صفحه کلید قرار نداشته باشد، زیرا باعث شکستن LCD میشود.

- صفحه نمایشگر لپ تاپ بسیار حساس است، بنابراین هرگز و تحت هیچ شرایطی، به منظور تمیز کردن آن، به طور مستقیم هیچگونه مایعی را (از جمله الکل، استون، ادکلن و …) به روی صفحه آن نپاشید.

- هرگز دستگاه را در برابر حرارت مستقیم یا تابش مستقیم نور خورشید (مخصوصا درون اتومبیل یا مکان های بسته) قرار ندهید.

محل استقرار دستگاه
- دستگاه را بر روی سطوح پرز دار، مانند فرش و موکت قرار ندهید و از گرد و غبار و رطوبت، به طور جدی دور نگه دارید.

بهتر است دستگاه را بر روی سطح صاف و خشک و بدون لرزش قرار دهید. دستگاه به هنگام کار بسیار گرم میشود (که البته مشکلی برای دستگاه ایجاد نمیکند)، لذا سطوحی که نسبت به حرارت آسیب پذیر هستند و یا بعضی از میزهایی که سطوح رنگی حساس دارند، ممکن است آسیب ببینند.
- هرگز دستگاه را روشن درون کیف نگذارید. همچنین دقت نمایید که دریچه های عبور هوا در لپ تاپ، پوشانده نشوند.