تبلیغات محیطی مشهد نیازمند ساماندهی است

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد اعلام کرد : در لایحه کل نظام نامه مقررات استفاده از تابلوهای تبلیغاتی به دنبال این هستیم تا با اجرای بند ۱۸ وضعیت تبلیغات محیطی شهر را از این بی قوارگی خارج کنیم .

به گزارش محیطی دات کام ، سید جلال فیاضی در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شورای ساختمان شهرداری مرکزی اظهار داشت : میزان تبلیغات مورد استفاده در ایستگاه‌های دوچرخه بیش از تعداد تمامی دوچرخه‌های شهری است .
وی با انتقاد صریح از موضوع تبلیغات در ایستگاه‌های دوچرخه شهری گفت : یکی از بدترین کارها این است که ما یک تاسیسات را براساس تبلیغات به وجود بیاوریم و امتیاز گسترده‌ای همچون تبلیغات را بدین شکل به بخش خصوصی واگذار کنیم .
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود : متاسفانه امروزه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در خانه‌های مسکونی و املاک شخصی ضربه بزرگی به منظر عمومی شهری زده است که باید هرچه سریع تر ساماندهی شوند .
فیاضی تاکید داشت : ما در لایحه کل نظام نامه مقررات استفاده از تابلوهای تبلیغاتی به دنبال این هستیم تا با اجرای بند ۱۸ وضعیت تبلیغات محیطی شهر را از این بی قوارگی خارج کنیم.
وی بیان کرد: ما نباید تنها وضعیت خودمان را ببینیم بلکه باید به فکر مردم نیز باشیم زیرا این تبلیغات فراوان در شهر مشهد که در خانه‌ها و فضاهای غیر مجاز در حال اکران هستند برای مردم مشکلات جدی به وجود آورده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بند ۱۸ لایحه ضوابط و مقررات تبلیغات شهری خاطر نشان کرد : بر طبق این بند نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی اعم از منصوب در املاک خصوصی و عمومی ، پشت بام و غیره ممنوع بوده و در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به تابلو بدون مجوز اقدام کند در غیر این صورت سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری پس از اخطار ده روزه و عدم جمع آوری تابلوی تبلیغاتی توسط مالک و یا ذی نفع، از زمان پایان مهلت اخطار تا زمان جمع آوری، عوارض معادل ۲۰ برابر عوارض سالانه مربوط دریافت و به حساب بدهی ملک منظور کند .
حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت : تابلوهای تبلیغاتی زیاد با روح و روان مردم بازی می‌کند .
وی با بیان اینکه فرق ندارد چه میزان از تابلوها در شهر به مسائل فرهنگی می‌پردازد گفت : باید دید که این میزان از تابلوهایی که به بحث تبلیغات مشغول هستند چه تاثیراتی را بر شهر می گذارند .
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید داشت : این تبلیغات گسترده و در نوع‌های مختلف به راحتی می‌تواند با روح و روان مردم بازی کند و آنها را آزرده خاطر سازد .
فاطمی ارفع ادامه داد : قرار نیست که ما در خیابان‌ها و به هر میدان و یا چهارارهی که رسیدیم شاهد انواع و اقسام تبلیغات مختلف باشیم زیرا این شهر به بحث فرهنگ نیاز مبرم دارد .
وی تصریح کرد: برخی می‌گویند که مجبور به ادامه این روند هستیم زیرا برای ما سود آوری دارد لذا بنده نیز باید بگویم که درآمدی که قرار است با تبعات بسیاری به دست بیاید بهتر است که کسب و جذب نشود .
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر قرار باشد ما این روند را برای چندین میلیارد ادامه دهیم در آینده مجبور خواهیم شد تا ده‌ها برابر هزینه را صرف از بین بردن تبعات این تبلیغات کنیم . تابلو روان