جوهر عامل تعیین کننده قیمت جوهرافشان ها

قیمت واقعی پرینتر های جوهرافشان در لوای جوهر تعویضی قرار دارد. بسیاری از پرینتر های ارزان تر یا خانگی و دانش آموزی دارای کارتریج جوهر های کم ظرفیتی هستند که زود تر از آنچه فکرش را بکنید تمام می شوند و قیمت کارتریج آن ها تقریبا با قیمت خود پرینتر برابر است و اصلا به صرفه نیستند.
کارتریج های سه رنگی که برای ساخت یک رنگ، رنگ های زرد، قرمز و آبی را با یکدیگر ترکیب می کنند نیز گزینه مناسبی نیستند، زیرا اگر یکی از رنگ ها تمام شود شما مجبورید رنگ های دیگر را نیز شارژ کنید. بهترین گزینه می تواند انتخاب پرینتری باشد که برای هر رنگ، یک کارتریج جداگانه دارد یا کارتریج های آن دارای ظرفیت بالایی باشند. آموزش تعمیرات پرینتر

از دیگر عواملی که هنگام خرید یک پرینتر جوهرافشان باید به یاد داشته باشید حداکثر کیفیت دستگاه پرینتر است. کیفیت یعنی تعداد نقطه ها یا پیکسل هایی که به طور افقی و عمودی روی صفحه قرار می گیرند. تعداد نقطه های بیشتر جزئیات بیشتری را نمایش می دهند و به صورت عمومی کیفیت نمایش پرینتر های جوهرافشان 4800×1200 پیکسل است. برخی پرینتر ها نیز با استفاده از نرم افزار هایی در تصویر دخل و تصرف می کنند تا با کیفیت بهتری چاپ شوند. اما در مجموع بهترین راه برای تشخیص کیفیت چاپ پرینتر های جوهرافشان چشمان خود شماست، به جای نگاه کردن به اعداد و ارقام نوشته شده در دفترچه راهنما به نمونه چاپ شده آن دقت کنید. عامل مهم دیگر در خرید پرینتر جوهرافشان مخزن کاغذ است اگر می خواهید یک پرینتر را با چند کامپیوتر به اشتراک بگذارید، حتما در پی خریدن پرینتر هایی با ظرفیت بالا برای کاغذ آن باشید تا مجبور نشوید خیلی زود در مخزن کاغذ قرار دهید.
منبع: سرزمین دانلود