دوربین مداربسته و سیستمهای امنیتی

امروزه در کشور هاي پيشرفته استفاده هاي بهينه و مختلفي از دوربين هاي ديجيتالي مي گردد.مراکز تجاري،مسکوني،نظامي،بيمارستانها،مراکز آموزشي،خدماتي و دهها مکان ديگر، که متاسفانه به دليل نا آشنايي با اين محصولات در کشورها هنوز بخوبي شناخته شده نيستند .
پيشتازان عرصه دوربين مداربسته و سيستم هاي نظارت تصويري
دوربين هاي ما از فن آوري روز دنيا و محصولات کشورهاي کره و ژاپن است که اين دو کشور در صادرات اين نوع محصولات به سراسر دنيا بسيار موفق بوده اند. انواع مختلف انها (بي سيم و با سيم) در ابعاد و اندازه هاي متنوع و کاربري تخصصي آن به کاربران اين اجازه را مي دهد تا بهتر بتوانند در موارد دلخواه ازآنها استفاده کنند.

اهداف و راهکارها
با نصب دستگاههاي STANDALONE ، DVR مي توانيد ازموقعيت تمام دوربينهاي نصب شده در مکانهاي مختلف همه بخشهاي مورد نظر را برروي يک صفحه مانيتور همزمان مشاهده کنيد .
شرکتهايي که کارخانه آنها با فاصله زيادي از دفتر مرکزي قرار دارند مي توانند با يک تماس تلفني (بدون استفاده از اينترنت) هر لحظه که بخواهند تمام مراحل توليد و يا قسمتهايي که دوربين در انجا نصب شده را دقيقا کنترل و به کارمندان دستورات لازم را بدهند.

کارايي بعضي از دوربين ها بخاطرگردش 360 درجه اين استفاده (ازاينترنت)هر لحظه که بخواهند تمام مراحل توليد و يا قسمتهائي که دوربين در آنجا نصب شده را دقيقا کنترل امکان را به شما مي دهد که با تعداد دوربين کمتري مکانهاي ضروري را کنترل کنيد که اين از هزينه هاي شما مي کاهد و مي توانيد مکان دلخواه را از طريق يک دکمه زوم و کنترل نمائيد.

تکنولوژي هاي دوربين مدار بسته جهت تطبيق با شرايط جوي
بعضي از انواع دوربينها با گرماي60 درجه بالاي صفر و در سرماي 40 درجه زيرصفر با بکارگيري از سيستم هاي خنک کننده و گرم کننده داخل آنها اين امکان را به شما مي دهد که در هر وضعيت جوي از محيط دلخواهتان مراقبت کنيد . شما مي توانيد زنگهاي خطر، زنگهاي خبر دهنده، دود و آتش سوزي و تمام دوربينها را به دستگاه DVR متصل نماييد تا در زمان حادثه دوربينها خودکار محلهاي آسيب ديده را براي شما زوم نمايد . ضبط تصوير بر روي دستگاههاي ويدئويي تا 960ساعت و قابليت اتصال به مانيتور و دستگاه پرينتر مزيت هاي اين دستگاههاست.

سيستمهاي نظارت تصويري تحت شبكه
تدابير امنيتي هميشه و در همه جا ضامن وجود بستري امن و آرام جهت پيشبرد هر چه بهتر و سريعتر امور و فراهم آورنده آسايش خيال بيشتر براي محيطهاي کار و زندگي بوده اند.

سيستم هاي نظارت تصويري از گذشته ابزاري كار آمد در اين زمينه به شمار مي رفته و پيشرفتهاي روز افزون در اين شاخه از تكنولوژي همه روزه امكانات و تسهيلات بيشتري به اين سيستمها اضافه کرده اند.

امروزه در ادارات ،سازمانها،كارخانجات ،اماكن عمومي و منازل مسكوني انواع متعددي از شبكه هاي ارتباطي سيستمهاي مختلفي از قبيل تلفن ها ،شبكه هاي جريان برق ،شبكه هاي كابلي بين تجهيزات ضد سرقت ، شبكه هاي ارتباطي تجهيزات نظارت تصويري آنالوگ و شبكه هاي ديتا و ..... موجود مي باشد ،اما با پيشرفتهاي زيادي كه در شبكه هاي ديتا يا Ethernet حاصل شده و كاربرد هاي زياد و انعطاف قابل ملاحظه اين شبكه ها ، تمام شبكه هاي ديگر در حال ارتقاء به سطحي مي باشند كه بتوانند در اين شبكه ها وارد شوند .
منبع: صهبا