راهنمای خرید چاپگر (Printer)

پرینتر ها بدون در نظر گرفتن دیجیتالی شدن زندگی ها، همچنان جایگاه خود را در خانه ها، اداره ها، کارگاه مدارس، نقشه ها و تصاویر حفظ کرده اند. در این مقاله در سایت سرزمین دانلود به بررسی سه نوع از پرینتر ها از جمله inkjet (جوهرافشان) ، snapshot و لیزری ها می پردازیم.
تکنولوژی های چاپی مهم موجود یعنی جوهرافشان ها، لیزری ها یا LEDها همگی قابلیت گرفتن پرینت های مناسب از اسناد را دارند اما در این میان اختلاف های جزیی باقی می ماند.
پرینتر های جوهرافشان در چاپ کردن عکس ها در سایز های متفاوت برتری دارند و زمانی که با کاغذ مناسب استفاده شوند نتایج بهتری را ارایه می دهند.
پرینتر های LED یا لیزری هر دو در مقابل حجم گسترده ای از کاغذ ها تاب و توان خوبی از خود نشان می دهند، اما در رنگ آمیزی دقیق در تصاویر و اسناد با مشکلاتی مواجه می شوند.
پرینتر های Snapshot که از تکنولوژی Dye Sublimation (فناوری تصعید جوهر) یا جوهرافشان بهره برده اند، به چاپ تصاویر در سایز های ویژه محدود هستند.

● جوهرافشان های تطبیق پذیری:
امروزه کاربران ادره ها را کوچک و منازل که حجم سبکی از صفحات را پرینت می گیرند از ویژگی تطبیق پذیری و چند منظوره بودن پرینتر ها بهره می برند. در حالی که مدل های قدیمی تر خیلی کند هستند و به رغم اینکه بسیاری از مدل های جدید با سرعت بالا وارد بازار شده اند اما هنوز در منازل مورد استفاده قرار می گیرند. آموزش تعمیرات پرینتر
برای داشتن پرینت های باکیفیت تر کاربر باید روی جنس کاغذها نیز سرمایه گذاری کند، کاربر می تواند با خریدن مدل هایی که دارای 2 مخزن کاغذ هستند، تعداد دفعات تعویض کاغذ را نیز کاهش دهد.
در گذشته تقریبا تمامی پرینتر های جوهرافشان دارای ویژگی های یکسان از جمله یک مخزن کاغذ 100 تا 150تایی و حافظه موقت ناچیز بودند و هیچ گزینه ای مربوط به شبکه در آن ها پیدا نمی شد.
این روز ها جوهرافشان ها ویژگی های گسترده ای از جمله صفحه نمایش های بزرگ یا لمسی، قابلیت های بلوتوث، بی سیم و گزینه هایی برای اداره و کنترل کاغذ ها دارند. از طرفی تولید کنندگان نیز در صدد ارایه کارتریج های ارزان تر با بازده بیشتر، مخزن کاغذ های انتخابی، حافظه های قابل توسعه و افزودن ویژگی هایی در محیط شبکه هستند تا بتوانند برای رقابت در این عرصه با دیگر تولید کنندگان باقی بمانند.
منبع: سرزمین دانلود