رباتیک کودکان

 

با توجه به كاربرد روز افزون و سرعت بالاي رشد علم رباتيك بيش از هميشه طرفداران و علاقمندان زيادي به خود گرفته، در اين ميان ذهن آماده کودکان، شور و شوق آنها را براي يادگيري بهتر فراهم مينمايد.

 

شكوفايي استعدادهای كودكان و نوجوانان همراهي  والدین را مطلبد چرا كه با هدايت و راهنمايي در كنار آموزش ، مسير پيشرفت براي آنها فراهم خواهد شد. پس در اين راه مهم قدم نهاديم تا دنياي رباتيك را به كودكانمان معرفي كنيم و با ایجاد بستر مناسب در جهت آماده سازی آینده درخشان آنها کوشا باشيم.

 

در این راستا آموزشگاه ها با هدف هدايت، آموزش و پرورش استعدادهاي نهفته، همزمان با بالا بردن توانايي ايده پردازي علمی وطراحي عملي، برای هر گروه سنی دروره هاي آموزش رباتیک کودکان را برگزار مي كند.

 

کاربرد رباتیک کودکان در ریاضیات

 

 

درک مفاهیم ریاضی برای کودکان یک موضوع بسیار دشوار و پیچیده به حساب می آید وآموزش رباتیک به کودکان در درک مفاهیم ریاضیات در هر دو زمینه پایه و پیشرفته بسیار تأثیر گذار است. ربات ها در واقع ابزارهای تعاملی هستند که کودکان را تشویق به فراگیری مفهومی ریاضیات می کنند.

البته برخی از ربات ها نیز خود میتوانند ریاضیات را به صورت کاملا کاربردی به کودکان تدریس کنند.

 

 

کاربرد رباتیک در علوم پایه

 

 

علوم پایه در واقع قلب رباتیک را تشکیل می دهند و در مطالعات ما از جهان ربات ها نقش بسیار مهمی را هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ طبیعی بر عهده دارند و به ما در درک این مفاهیم بسیار یاری می رسانند.

مریخ نورد ناسا یک ربات طراحی شده برای اکتشافات در این سیاره است و اطلاعات مربوطه را به زمین ارسال می کند.

طراحی و ساخت ربات برای کودکان مفاهیمی را در زمینه قدرت ربات ها و نحوه عملکرد آن ها در اختیار کودکان قرار می دهد و مفاهیم زیادی را بر پایه علم و الکتریسیته و انرژی خورشیدی به کودکان آموزش می دهد.

ساخت یک ربات از ابتدا و مشاهده تأثیر موارد مختلف روی رفتار و کارکرد ربات ها موجب آموزش جنبه های بنیادین رباتیک یعنی مشاهده و آزمایش برای کودکان می گردد.