مراقبت از لپ تاپ

مراقبت از لپ تاپ امری بسیار ضروری و مهم است زیرا لپ تاپ دستگاهی ظریف و شکننده است و عدم مراقبت از آن باعث خرابی و کوتاهی عمر ش میشود. آموزش تعمیر لپ تاپ
در اینجا نکات مهم و ضروری مراقبت از لپ تاپ را برمی شماریم.
1- سرویس عمومی لپ تاپ که صرفا جهت تمیز نگه داشتن و رفع کثیفی ظاهری لپ تاپ می باشد را یاد بگیرید و حتما هر دوماه یکبار سرویس عمومی لپ تاپ را خودتان انجام دهید.
2- هنگام کار طولانی مدت در منزل یا محل کار،یک کیبورد جداگانه به لپ تاپ وصل کنید تا از خرابی و فرسودگی تاچ پد جلوگیری کنید.
3- حتما در میان مسیر سیم شارزر لپ تاپ و پریز برق یک محافظ الکترونیکی قرار دهیدف اینکار از سوختن ۀپ تاپ هنگام نوسان برق جلوگیری می کند.
4- اگر لپ تاپ را به مدت طولانی به برق وصل می کنید، باطری را از دستگاه جداکنید زیرا شارژ شدن باطری به مدت طولانی باعث کوتاه شدن عمر آن می شود.
5- استفاده از کول پد برای خنک نگه داشتن لپ تاپ مهم است زیرا گرمای بیش از حد یکی از عوامل مخرب لپ تاپ می باشد.
6- خاموش کردن لپ تاپ بصورت هایبرنت یا استندبای باعث میشود هنگام شروع بکار لپ تاپ سیستم عامل بسرعت لود نموده و سرعت کار بیشتر شود.
7- استفاده از سی دی و دی وی دی های خراب و خش دار باعث ازکارافتادن درایور لپ تاپ خواهد شد.
8- حتما موقع حمل و نقل دستگاه از کیف و کوله های ضربه گیر استفاده کنید زیرا ضربه و تکان های شدید باعث خرابی قطعات لپ تاپ خواهدشد.
9- صفحه نمایش لپ تاپ از کریستال مایع ساخته شده و فشار دست یا ضربه با وسایل نوک تیز براحتی صفحه نمایش لپ تاپ را خراب می کند.
10- حتما از نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس های معتبر استفاده کنید چون یکی از عوامل مخرب لپ تاپ ویروس های ناشناخته هستند.

لپ تاپ ها همان رایانه های شخصی هستند که برای آسان شدن حمل و نقل، قطعات و سخت افزارهای داخلی آن بسیار کوچک و ظریف شده اند لذا مراقبت و نگهداری از لپ تاپ بسیار مهم و ضروری بوده وباید این نکات را جدی بگیرید.
منبع: شرکت اچ پی آبا