منبع تغذیه دوربین های مداربسته

دوربين هاي مداربسته معمولا طوري ساخته مي شوند که با ولتاژ 12 ولت DC کار کنند. از انجايي که ولتاژ برق شهر 220 ولت AC است شما نياز خواهيد داشت تا از آداپتور يا منبع تغذيه براي تبديل 220 به 12 استفاده کنيد. منبع تغذيه 12 ولتي را براساس ميزان آمپراژ انها طبقه بندي مي کنند. هرچه تعداد دوربين هاي بيشتري داشته باشيد به تعداد آداپتورهاي بيشتر يا يک منبع با آمپراژ بالاتر نياز داريد.

به صورت عمومي مصرف هر دوربين مدار بسته را 1 آمپر در ولتاژ 12 ولت در نظر مي گيرند (مصرف واقعي دوربين معمولا به نصب اين مقدار هم نمي رسد) بنابراين در صورت داشتن 5 دوربين شما به 5 آداپتور 1 آمپري يا يک منبع تغذيه 5 آمپري نياز خواهيد داشت. در صورتي که دوربين شما داراي چراغ هاي ديد در شب پرقدرت است سعي کنيد منبع تغذيه با آمپر بالاتري را در نظر بگيريد.

آسيب ديدن منابع تغذيه در سيستم هاي مداربسته بسيار رايج است. دليل اين امر معمولا، انتخاب منابع بدون توجه به کيفيت آنها و يا با امپراژ پايين تر از استاندارد است. [?]

ولتاژ کار دوربين هاي PTZ معمولا متفاوت از دوربين هاي عادي است (معمولا 24 ولتي) و ممکن است داراي منبع تغذيه مجزا باشند. [?]

عملکرد در شبکه
يکي از نگراني‌هاي مهم مسئولان شبکه در مورد استفاده از دوربين‌هاي تحت شبکه تاثير آنها بر روي شبکه و کاهش سرعت آن است. چراکه به ويژه در دوربين رزوليشن بالا حجم زيادي از اطلاعات مربوط به دوربين بايد در هر لحظه در شبکه جابه جا شود و با توجه به پهناي باند محدود شبکه اين مي‌تواند موجب ايجاد اختلال در شبکه نيز شود.

با اين حال شبکه‌هاي گيگابايتي امروزي مي‌توانند به راحتي نصب اين دوربين‌ها را پشتيباني کنند و در صورت ايجاد اختلال بايد ظرفيت شبکه را افزايش داد. روش ديگر براي جلوگيري از ايجاد اختلال در شبکه استفاده از کابل‌هاي داده و عدم نصب مستقيم دوربين‌ها به شبکه‌است به طوري که تصاوير داراي شبکه خاص خود در سيستم باشند.

اين مشکل هم اخيراً با استفاده از فرمت‌هاي متفاوت فشرده سازي مانند (H.???/MPEG?،MJPEG) حل شده است و به راحتي تا بيش از ?? دوربين مگاپيکسلي در يک شبکه با سرعت ???Mb/s در کنار هم کار مي‌کنند. به طور مثال شرکت Brickcom تايوان با استفاده از همين تکنولوژي موفق به ساخت دوربين‌هاي تحت شبکه با فرم ريت ?? هم به صورت کابلي و هم به صورت وايرلس شده است. اين شرکت جزو شرکت‌هاي پيشر در ساخت دوربين‌هاي ?G ساپورت است. اين دوربين‌ها به وسيله مودم‌هاي ?G و سيم کارت‌هاي نسل سوم مي‌توانند بدون اتصال به شبکه‌هاي داخلي بر روي بستر اينترنت تصاوير را در تمام دنيا انتقال دهند. با اين امکانات شرکت Brickcom از معدود شرکت‌هايي است که دوربين‌هاي ?G را به صورت گسترده توليد کرده است

Power over Ethernet
بيشتر دوربين‌هاي شبکه داراي اين قابليت هستند. به اين معنا که مي‌توانيد دوربين را با همان کابل شبکه تغيه کنيد و اين نياز به يک کابل اضافه را جهت تغذيه دوربين از بين مي‌برد.

پيشرفت‌هاي جديد اين امکان را فراهم کرده که تجهيزات پر مصرف تر مانند دوربين‌هاي با قابليت پن تيلت و زوم را نيز بتوان با همان کابل ديتا تغذيه کرد.[?]

در مقايسه با دوربين‌هاي آنالوگ که به يک کابل جداگانه براي تغذيه نياز داشتند اين قابليت موجب صرفه جويي در زمان و هزينه کابل کشي خواهد شد.

محدوديت طول کابل
طبق استانداردهاي شبکه طول يک کابل Cat? نبايد بيش از ??? متر شود. با اين حال تقويت‌کننده‌هايي وجود دارند که مي‌توانند اين مسافت را به ??? متر افزايش دهند و با استفاده از تجهيزات پيچيده‌تر مي‌توان اين مسافت را تا ??? متر نيز افزايش داد.

اما در شبکه‌هاي امروزي با استفاده از فناوري‌هايي مانند فيبر نوري و ارسال بي سيم اطلاعات اين محدوديت‌ها عملاً از بين رفته است.