کارت گرافیک اکسترنال لپ تاپ

ASUS XG Station را می توان اولین سری از این محصولات لقب داد اما اکنون کمپانی MSI‌ به این فکر افتاده است تا با عرضه یک اعجوبه تمام عیار مفهومی تازه از کارایی گرافیکی را وارد دنیای لپ تاپ هاکند. لپ تاپ هایی که در اکثر مواقع برای اجرای بازی ها و تصاویر حجیم گرافیکی در مقابل PC ها حرفی برای گفتن ندارند و پاسخگوی نیاز کاربران نیستند.

درون این جعبه پلاستیکی مشکی رنگ که رگه هایی از رنگ نقره ای را هم به خود گرفته یک تراشه Radeon HD 5670 مجهز به یک گیگابایت حافظه گرافیکی جای گرفته است. یکی از راه های ارتباطی این کارت با دنیای بیرون از طریق Express Card Slot تعبیه شده ای است که محصول را قادر می سازد با لپ تاپ های مجهز به این گذرگاه ارتباط برقرار کند

بنابر ادعای MSI اغلب لپ تاپ هایی که هم اکنون در میان مردم رایج هستند به این درگاه مجهز می باشند و با استفاده از این محصول می توان توان گرافیکی مورد نیاز برای اکثر لپ تاپ های مبتنی بر تراشه های گرافیکی درونی را فراهم نمود. 

در نظر داشته باشید هر چند این بار شاهد افزایش چشمگیر کارایی گرافیکی در لپ تاپ ها هستیم اما هنوز نمی توان این جعبه را جایگزین کامل و بی چون و چرایی برای Full-Fat Desktop ها در نظر گرفت. در هر صورت اجرای بهتر بازی ها با سرعت رندر متفاوت تر از همیشه و حجم کم و سبک برای این BOX جزو امتیازاتی است که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. قیمت های مورد نظر MSI‌ برای GUS به همراهRadeon HD 5670 بین ۱۶۹ تا ۲۲۹ دلار اعلام شده است. دلیل انتخاب ۵۶۷۰ در بین سایر تراشه های گرافیک هنوز مشخص نیست. احتمال اینکه این محصول را به همراه انواع دیگری از تراشه ها نیز مشاهده کنیم دور از انتظار نیست مشخصا امکان استفاده از تراشه های گرافیکی دیگر با این فناوری وجود دارد.