تلفن آنالوگ چیست؟

سيستم آنالوگ، امواج و سيگنال را به شکل اوليه و کاملا ابتدايي ارسال و دريافت مي کند. به همين دليل دستگاه هايي که از اين فناوري استفاده مي کنند از کيفيت جالبي برخوردار نيستند. تلفن هاي آنالوگ نيز به دليل پيروي از شرايط و ويژگي هاي اين فناوري ارتباطي داراي قابليت هايي محدود است. کيفيت صداي نسبتا خود و عدم امکان برنامه ريزي تلفن و مديريت خطوط شهري از پر زنگ ترين ويژگي هاي بد اين تلفن ها است که براي اصلاح اين موارد کمپاني هاي توليد کننده اين محصول براي جايگزين از تلفن ديجيتال استفاده مي کنند.

اين محصولات گوشي هاي ساده با حداقل ويژگي هاست. براي مثال مي توان به گوشي KX-TS500 اشاره کرد. اين تلفن جزء ساده ترين گوشي هاي طراحي شده تا به امروز است که مي توان گفت مناسب افرادي که کمترين نياز به تلفن دارند و يا تلفن فقط وسيله اي ارتباطي جهت اعلام مطلبي به شخص است و برقراري مکالمه و يا انتقال آن نيز در اين تلفن امکان پذير است که جزء ابتدايي ترين امکانات يک تلفن به حساب مي آيد. اين تلفن مخصوص افرادي مانند سرايدار و يا نگهبان است که از تلفن جهت چک کردن و يا مکالمه اي کوتاه استفاده مي کند. از پيشرفته ترين اين مدل از محصولات مي توان گوشي تلفن KX-TS620 را نام برد که داراي سيستم منشي تلفني و پيغام است که مزيتي بسيار عالي در اين زمينه محصولات است. بلندگوي پيشرفته و کليدهاي ميانبر تماسي از ديگر ويژگي هاي اين مدل از محصولات به حساب مي آيد.
وجود اين تلفن ها در مجموعه ها براي برطرف سازي نياز ارتباطي است که هر فردي با تئجه به سطح دسترسي و ميزان تماس ورودي و خروجي که دارد از اين تلفن ها استفاده مي کند. تلفن انالوگ به دليل به صرفه بودن از نظر اقتصادي بهترين وسيله هاي ارتباطي به حساب مي آيند هم چنين اين تلفن ها در مدل هاي مختلف طراحي شده است که امکان انتخاب تلفني با ويژگي هاي مختلف را به کاربان خود مي دهد.
دستگاه سانترال، تلفن انالوگ
دستگاه سانترال در هر مدل و ظرفيتي که باشد امکان اتصال تلفن آنالوگ را دارد که امر توسط نصب کارت داخلي آنالوگ ميسر مي شود. توسط اين کارت مي توان داخلي تلفن براي افرادي مشخص کردن که از تلفن استفاده خاصي ندارند.
کارتهاي خطوط داخلي آنالوگ در مراکز تلفن مختلف
KX-TE82483 کارت 8 خط داخلي آنالوگ در سانترال کم ظرفيت
KX-TE82480 کارت 8 خط داخلي آنالوگ در سانترال کم ظرفيت
KX-TDA0173 کارت 8 خط داخلي آنالوگ در سانترال پر ظرفيت
KX-TDA0174 کارت 16 خط داخلي آنالوگ در سانترال پر ظرفيت
KX-TDA0175 کارت 16 خط داخلي تلفن آنالوگ به همراه قابليت چراغ پيغام گير در سانترال پرظرفيت
KX-TDA0177 کارت 16 خط داخلي تلفن آنالوگ به همراه قابليت نمايش مشخصات تماس گيرنده در سانترال پرظرفيت
KX-TDA6174 کارت 16 خط تلفن آنالوگ در سانترال پر ظرفيت سري KX-TDA/TDE600
KX-TDA6175 کارت 16 خط داخلي تلفن آنالوگ به همراه قابليت چراغ پيغام گير در سانترال پرظرفيت سري KX-TDA/TDE600
KX-TDA6178 کارت 24 خط داخلي تلفن آنالوگ در سانترال پر ظرفيت سري KX-TDA/TDE600
هر کدام ار اين کارت ها قابليت نصب بر روي دستگاه سانترال را دارند و متناسب با قابليت هر کارت از تلفني خاص پشتيباني مي کنند. هم چنين لازم به ذکر است که به غير از اتصال اين تلفن ها به کارت، دستگاه فکس نيز به عنوان يک داخلي آنالوگ معرفيي مي گردد تا به راحتي بتوان نامه هاي ارسالي و دريافتي را در دستگاه سانترال پاناسونيک پوشش داد. (نصب سانترال)