الکترو اسموک چپیست

الکترو اسموک چیست؟ الکترواسموک یا سیگار الکترونیکی وسیله ای است که شبیه سیگارهای معمولی می باشد با این تفاوت که نیاز به توتون ندارد و برای روشن شدن به شعله آتش نیازمند نمی باشد ، الکترو اسموک با نام انگلیسی electronic cigarette شناخته شده است و به e-health  cigarette نیز معروف می باشد.

الکترو اسموک

سوخت الکترو اسموک نیکوتین مایع است که در کارتریج هایی استوانه ای شکل (اغلب به رنگ نارنجی و بعضا مشکی) وجود دارد ، دستگاه الکترو اسموک از طریق یک گرم کننده کوچک (که این قطعه به اتم ساز نیز معروف است) ، نیکوتین مایع را گرم می کند و بخار پروپیلن گلیکول، گلیسرین، و یا پلی اتیلن گلیکول را تولید می کند ، فرد استعمال کننده با کشیدن سیگار الکترونیکی این بخار را (نیکوتین بار شده) را وارد بدن خود می کند و احساس کشیدن سیگار را حس می کند، همانند سیگار معمولی در کشیدن الکترو اسموک هم دود از دهان فرد استعمال کننده خارج می شود.

 

کشیدن الکترو اسموک

تاریخچه کوتاهی از اختراع سیگار الکترونیکی :

در سال 1963 Herbert A. Gilbert یک مدل ساده ای از الکترو اسموک را طراحی کرد که به جای استفاده از نیکوتین و تنباکو از کاغذ مرطوب و طعم دار استفاده شده بود که توسط قطعه ای گرم میشد ، در سال 1967 وی قصد قرار داد بستن با شرکت های بزرگ و تولید انبوه محصول خود را داشت اما هیچ وقت این اتفاق نیفتد و سال های خبری از ثبت این اختراع و تولید آن نشد ، الکترو اسموک امروزی مدیون اختراع دارو ساز چینی Hon Lik است که در سال 2000 از طریق المنتی گرما را به کارتریج های حاوی نیکوتین منتقل کرد و بخار پروپیلن گلیکول از این طریق تولید نمود.

نحوه کار الکترو اسموک

 

 نحوه عمل کرد یک دستگاه سیگار الکترونیکی به خوبی به تصویر کشیده است ، قسمت مایع سفید رنگ که با CARTRIGE نشانه گذاری شده است قسمتی است که حاوی نیکوتین مایع می باشد ، قسمت قرمز رنگ آن که با Heater Vaporises Nicotine در واقع نیکوتینی است که توسط قسمت MICROPROCESSOR (که همان المنت گرمایی است) به بخار تبدیل شده است ، باتری و چراغ LED هم در تصویر مشخص شده است ، در هنگام کشیده الکترو اسموک چراغ LED آن روشن خواهد شد.