ترفندهای جدید iOS 6

سیستم عامل iOS 6 که در موبایل های آیفون 5 و همچنین تبلت های جدید اپل ارائه شده است، دارای قابلیت ها و امکانات جدیدی نسبت به نسخه های قبلی است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم برخی از ترفندها و قابلیت های جدید نسخه ششم iOS را بررسی کنیم.

قابلیت تلفظ متن
با استفاده از این قابلیت، موبایل یا تبلت شما میتواند متن مورد نظرتان را تلفظ کند. این قابلیت هم شامل تلفظ منو ها و امکانات دستگاه است، و هم شامل تلفظ متن انتخابی توسط کاربر.

برای فعال سازی این ویژگی، وارد تنظیمات (Setting) شوید. از آنجا به بخش General و سپس Accessibility رفته و گزینه Speak Selection را فعال کنید. در همین قسمت با استفاده از گزینه Speaking Rate میتوانید سرعت تلفظ را تنظیم کنید.

اگر مایلید در هنگام تلفظ متن های طولانی هر کلمه ای که تلفظ میشود متن آن نیز Highlight شود، گزینه Highlight Words را نیز فعال کنید.

اکنون در هر محیط متنی، با انتخاب متن مورد نظر گزینه Speak ظاهر خواهد شد و با کلیک روی آن، متن توسط موبایل یا تبلت شما خوانده میشود. آموزش تعمیرات تبلت

عکس گرفتن همزمان با فیلم برداری
اپل تصمیم گرفت این قابلیت را که در دوربین های دیجیتال جدید وجود دارد، در سیستم عامل iOS 6 پیاده کند. اکنون شما میتوانید در حال فیلم برداری، بر روی شکلک دوربین بر روی تصویر کلیک کنید تا بلافاصله یک عکس گرفته شود. این عکس برداری اختلالی در روند فیلم برداری ایجاد نمیکند و عکس ها به صورت خودکار در گالری دستگاه شما ذخیره میشوند.

مشاهده آسان Web History (صفحات اینترنتی که قبلا باز کرده اید)
در مرورگر Safari که به همراه سیستم عامل iOS 6 ارائه شده است، تنها با یک کلیک امکان مشاهده تاریخچه صفحات وبی که قبلا بازدید کرده اید وجود دارد. این قابلیت در مرورگر سافاری، با کلیک روی آیکون فلش کوچک موجود در نوار پایین صفحه در دسترس شما خواهد بود.