لپ‌تاپ‌های LED

گرچه تولیدکنندگان در زمینه تولید مانیتور و تلویزیون‌های LED قدری ضعیف عمل کرده‌اند، اما تولیدکنندگان لپ‌تاپ در این زمینه حداکثر استفاده‌ را از این لامپ‌ها کرده و لپ‌تاپ‌هایی را به بازار عرضه کرده‌اند که به صفحه نمایش‌های LED مجهز هستند.
فعالان بازار معتقدند، لپ‌تاپ‌هایی که در تولید صفحه‌ نمایش آنها از لامپ‌های LED استفاده شده است طی سه ماه اخیر وارد بازار داخلی شده‌اند اما به دلیل قیمت بالایی که دارند چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.
لامپ‌های LED در تمام قسمت‌های صفحه نمایش لپ‌تاپ پخش شده‌اند و به همین دلیل نه تنها تصویر شفاف‌تر و واضح‌تر است؛ بلکه کمتر باعث خستگی چشم می‌شود.
در حالی که در لپ‌تاپ‌هایی که صفحه نمایش آنها به این تکنولوژی مجهز نیستند، لامپ‌های فلورسنت در چهار طرف صفحه نمایش قرار می‌گیرند و نور در چهار گوشه صفحه نمایش شدت بیشتری دارد. آیین‌پرست، مسوول بخش تحقیق و توسعه شرکت سازگار ارقام، عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های LenovoوIBM نیز لپ‌تاپ‌های سری W و X300 از خانواده Think pad را از لپ‌تاپ‌هایی معرفی کرد که از تکنولوژی LED بهره‌مند هستند.
به گفته وی تکنولوژی رایج سابق در صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ها، CCFL بود که یک لامپ مهتابی مارپیچ در چهارطرف صفحه نمایش قرار می‌گرفت و نور صفحه را تامین می‌کرد. اما تکنولوژی LED در تمام صفحه پخش شده و وضوح بیشتری را به تصویر می‌دهد.
آیین‌پرست تولید نور بیشتر برای صفحه نمایش، وضوح بیشتر تصویر، کاهش حرارت لپ‌تاپ و در نتیجه عمر بیشتر باتری را از مزیت‌های استفاده از لامپ‌های LDE به جای لامپ‌های CCFL عنوان کرد.
لپ‌تاپ‌هایی که صفحه نمایش آنها به لامپ‌های LED مجهز است حدود یک ماه است وارد بازار داخلی شده‌اند و در حال حاضر اکثر لپ‌تاپ‌های اپل به لامپ‌های LED مجهزند.
وی نیز شدت روشنایی بیشتر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و از همه مهم‌تر برگشت‌پذیری به چرخه طبیعت را از مزایای استفاده از لامپ‌های LED برشمرد. (ال ای دی HG)