نمایش فیلم های سه بعدی در یوتیوب

به گزارش وب سایت digitaltrends گوگل در وبلاگ رسمی یوتیوب اعلام کرده است کاربران یوتیوب می‌توانند ویدئوهای با کیفیت عالی (اچ‌دی) ۱۰۸۰ پیکسلی را به صورت سه بعدی ببینند. نسخه ابتدایی این قابلیت در سپتامبر ۲۰۱۱ به یوتیوب افزوده شده بود اما حالا گوگل با تقویت این قابلیت سعی کرده است همه فیلم‌های دو بعدی با کیفیت عالی را به صورت سه بعدی در اختیار کاربران قرار دهد.

این قابلیت در حال حاضر فقط از فایل‌های ویدئویی کمتر از ۱۵ دقیقه پشتیبانی می‌کند. کاربرانی که قصد تماشای فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده بر روی یوتیوب را دارند می‌بایست مجهز به عینک سه بعدی و دیگر سخت‌افزارهای مورد نیاز برای تماشای فیلم‌های سه بعدی باشند.
گوگل سعی کرده است با استفاده از این قابلیت همه فایل‌های ویدئویی را که با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی فیلم‌برداری شده‌اند به فرمت سه بعدی تبدیل کند.

کاربران برای تماشای این فیلم‌ها می‌بایست بر روی گزینه‌ای که در نوار ابزار حاشیه فیلم‌های یوتیوب پیش‌بینی شده کلیک کنند و فایل مورد نظر خود را به یک فیلم سه بعدی تبدیل کنند. آموزش تعمیرات laptop
پس از آن می‌توانند بر روی گزینه 3D کلیک کنند و فیلم را سه بعدی ببینند.

گوگل گزینه‌های مختلفی را برای پخش سه بعدی فیلم در اختیار کاربران قرار داده است. کاربران دارای عینک‌های سه بعدی رنگی می‌توانند فیلم را به سه رنگ‌بندی مختلف ببینند. انتخاب تراکم رنگ‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های بخش سه‌بعدی فیلم‌های یوتیوب است. کاربران به کمک این ویژگی می‌توانند غلظت و تراکم رنگ‌های به کار رفته در فیلم را از بین سه گزینه مختلفی که در اختیار آنها قرار داده شده است، انتخاب کنند.
منبع: پرتو آی تی