چگونه فرزندانی کارآفرین بسازید ؟

 

 همه والدین ، علاقه مند و مشتاق هستند که فرزندانی خوشبخت ، موفق و سالم داشته باشند. اما ، آیا شما می توانید خوشبختی کودکان خود را تضمین کنید ؟ آیا موفقیت کودکانتان دست شماست ؟

 

خیر ، شما ضامن موفقیت آنها نیستید. اما تنها و مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به فرزندان خود مسیرهای موفقیت را نشان دهید و به آنها قدم نهادن در مسیرهای موفقیت و کارآفرین بودن را نشان دهید.

 

 

شما با آموزش درس هایی در زمینه موفقیت و کارآفرینی به فرزندانتان ، می توانید فرزندانی قوی و کارآفرین پرورش دهید. آموزش ها عبارتند از :

 

    به فرزندان خود بیاموزید که توانایی آنها نامحدود است و همیشه باید توقع زیادی از خود داشته باشند و اهداف بزرگی را دنبال کنند و به دنبال این اهداف بزرگ حتما باید تلاش بزرگی باشد. به آنها تلاش کردن زیاد را آموزش دهید و بیاموزید که آنها باید همواره به دنبال کسب بهترین ها باشند.

    فرزندان شما باید بیاموزند که شکست خوب است. شکست باعث می شود انسان اشتباهش را دیگر تکرار نکند و همان کار را برای دفعه بعد بدون نقص و عیب و ایراد انجام دهد. زیرا شکست برایش تجربه ای شده است که می تواند از آن تجربه استفاده کند. شکست یک بخش ضروری در کار آفرینی است. همیشه اکثر کارآفرینان موفق از تجربه های شکست های خود استفاده کرده اند.

    استفاده کردن از ایده های جدید را به فرزند خود آموزش دهید و از او بخواهید همیشه ایده های جدید در هر کاری داشته باشد. همین ایده های جدید باعث ایجاد کار آفرینی می شود. آنها ایده های جدید را حتی در بازی های کودکانه می توانند بیاموزند. خلاقیت در زمینه ایده های جدید باعث ایجاد کارآفرینی می شود.

    باید به فرزندان خود بیاموزید که زندگی غیرقابل پیش بینی است و همیشه همه چیز مطابق میل آنها نیست. بنابراین باید به فرزندان خود بیاموزید که نباید بیش از حد ، روی یک ایده تمرکز کنند و حتما باید با مهارت های سازگاری و انعطاف پذیری که لازمه یک کسب و کار موفق است آشنا باشند .

    فرزندان شما باید تصمیم گیری درست و صحیح و آموزش رباتیک کودکان را بیاموزند. این کار را از کودکی مثلا در انتخاب لباس هایش ، اسباب بازی ، مدرسه و غیره آموزش دهید تا بتوانید در انتخاب شغل و کارآفرینی نیز بهترین تصمیم را بگیرد.

    گوش دادن ، یکی از مهارت های بزرگ ارتباطی است. بنابراین اگر شما همواره به حرف های فرزندان خود گوش دهید ، آنها نیز گوش دادن را خواهند آموخت. اگر آنها در زندگی خود یک شنونده فعال باشند و بیاموزند که گوش دادن نوعی مهارت ارتباطی است ، مطمئن باشید توان کار آفرینی و ارتباط برقرار کردن آنها نیز بیشتر خواهد شد.