انژکتورشورها معمولا در دسترس هستند و بطور گسترده مواد افزودنی اضافه می شوند که ادعا می شود از دامنه ای از خرابی های سیستم سوخت جلوگیری می کنند. چرا ما به انژکتور شورها نیاز داریم؟ انژکتورها با یک سری بقایای سوخت مسدود می شوند که ناشی از تبخیر سوخت در نازل انژکتور است موقعی که موتور متوقف شده است. هر زمان که موتور داغ را را متوقف می کنید میزان کمی بقایا به آن افزوده می شود. هر چه میزان توقف بیشتر رخ بدهد میزان تجمع بیشتری ایجاد می شود. تجمع به تدریج جریان سوخت را از طریق انژکتور کاهش می دهد و در الگوی اسپری آن اختلال ایجاد می کند که باعث می شود ضعیف تر کار کند. تعدادی از این عوامل هستند که این مورد را موجب می شوند که معمول ترین آن، مشکلات رانندگی است. اکثر اوقات، اگر چه نه همیشه، سوخت شامل پاک کننده هایی است که سیستم سوخت و انژکتورها را تمیز می کنند که سوخت های برتر معمولا غلظت های بالاتری دارند. به هرحال چیزی که آنها می توانند به دست آورند محدود است و گاهی لازم است که از تمیزکننده های شدیدتری برای شستشوی موادی که بطور طولانی مدت تجمع یافته اند استفاده شود. تعدادی روش که برای شستن انژکتورها معمول است وجود دارد که ابتدایی ترین آن، افزودنی DIY در تانک و مخزن است. در حالی که تمیزکننده های تانک (مخزن) منافعی دارند، یک مجموعه اشکالات نیز در آن ها وجود دارد. اولا قدرت آن ها و توانایی برای حذف رسوب های سنگین توسط این حقیقت محدود شده است که بعضی اجزای سیستم سوخت ممکن است توسط تمیزکننده های بسیار پرتکاپو آسیب دیده باشند.ثانیا، کارایی فرآیند ناشناخته است که به غیر از حذف و آزمایش، هیچ روشی برای بررسی کردن سرعت جریان انژکتور و الگوی اسپری وجود ندارد که دو جنبه اساسی عملیات انژکتورها است. دومین فرم از انژکتورشورها تحت کلی کیت هایی وجود دارند. در این سیستم ها پمپ سوخت ناتوان است. خطوط سوخت سپس پاک شده اند و با سیستمی جایگزین شده اند که بطور مستقیم تمیزکننده تغلیظ شده را به ریل و انژکتورها تحویل می دهد. موتور سپس راه می افتد تا زمانی که عوامل تمیزکننده به کار می روند. مزیت این سیستم این است که تمیزکننده پرتکاپوتر می تواند استفاده شود البته مانند تمیزکننده های در مخزن خروجی ممکن است هنوز نامشخص باشد. موثرترین و معین ترین روش تمیزکاری پاک کردن انژکتورها از وسیله است که برای شستشو در انژکتورشور تخصص یافته است. این تجهیزات تمیزکاری تخصص یافته اغلب از شستشوی فراصوتی به اضافه مواد شیمیایی شوینده ویژه ای استفاده می کنند. این سیستم ها همچنین این مزیت را دارند که سرعت جریان انژکتور و الگوی پاشش را تست می کنند و کارایی پس از شستشو رویه و قابلیت خدمات انژکتورها را تعیین می کنند. عیب این سیستم ها هزینه اضافه شده کار است که مستلزم پاک کردن و دوباره آماده کار کردن انژکتور هاست. انژکتورهای مسدودشده تنها علت مشکلات قابلیت رانندگی نیست. مشکل رایج در حال افزایش با وسایل اخیر ساخت مواد آلی در بدنه در دریچه است و مواد را چند برابر می کند و کربن در دریچه جذب و ورودی هاست. همه می تواند باعث دامنه ای از مشکلات شوند که می تواند مشکلی را به جا بگذارد. چه مدت یکبار توصیه می شود که انژکتورها شستشو شوند؟ واقعا زمان معینی برای شستشوی انژکتورها وجود ندارد بلکه بسیار به اینکه چطور خودرو استفاده می شود و اینکه آیا این مدل حساس به مشکل است بستگی دارد.