۵ نکته ظریف در مورد تابلو روان از نظر بازاریابی و فروش
با رعایت این ۵ نکته ظریف در مورد تابلو روان تبلیغات خود را اثربخشتر کنید:
۱. ابزار را درست انتخاب کنید
اولین نکته از ۵ نکته ظریف در مورد تابلو روان از نظر بازاریابی و فروش این است که اگر میخواهید متن کوتاهی (مثل نام فروشگاه، مهمترین کالاها، درب ورودی، تلفن و متنهایی که همیشه ثابت هستند) را در بیرون از فروشگاه به نمایش بگذارید از تابلوهای led و چنلیوم به جای تابلو روان استفاده کنید. دقت کنید که تابلوهای led و چنلیوم را در حالت فلشر قرار دهید تا مخاطب را بیشتر جذب کند. تابلو روان برای متنهایی است که ممکن است تغییر کنند.
۲. انشاء نویسی ممنوع!
وظیفه تابلو روان جلب توجه مخاطبین است و قرار نیست همه اطلاعات را از این طریق به مخاطب بدهیم. متنهایی که برای همیشه ثابت نیستند(مثل شرایط فروش ویژه، تخفیف، اقساط، قیمت مهمترین محصول) را در خلاصهترین حالت ممکن نمایان کنید. مثلا به جای جملهی “در این فروشگاه مواد غذایی، زیر قیمت مصرفکننده عرضه میشوند” تنها از این دو عبارت استفاده کنید ” مواد غذایی / زیر قیمت”
۳. مخاطب کیست؟
تعداد صفحات و سرعت تغییر آنها به سرعت تردد مخاطبین و مدت زمان دید آنها بستگی دارد. به عنوان مثال اگر مخاطبین شما عابرین پیاده هستند، زمان و دقت بیشتری نسبت به رانندگان دارند. پس میتوانید ۴ یا ۵ صفحه داشته باشید که هر یک ۳ یا ۴ ثانیه پس از دیگری نمایان شوند. ولی برای رانندگان که دید، دقت و زمان محدودی برای دیدن تابلو شما دارند، باید حداکثر دو یا ۳ صفحه داشته باشید که به سرعت عبور کنند. تا جای ممکن تابلو را براساس مسیر تردد مشتریان نصب کنید.
۴. تابلو تبیغاتی یا تابلو نقاشی؟
استفاده از افکتها برای جلب توجه مخاطب بسیار موثر است ولی عدهای آن را با تابلو نقاشی اشتباه میگیرند و تا جای ممکن از افکتهای شلوغ و زمانبر استفاده میکنند. این کار زمان زیادی را از مخاطب میگیرد، صبر او تمام میشود و چشمش را از تابلو بر میدارد. برای نمایش متن از افکتهای طولانی استفاده نکنید. در مقالات بخش تبلیغات به مبحث تبلیغ نویسی حرفه ای بیشتر اشاره شده است.
۵. از تصاویر کمک بگیرید
سعی کنید تا جای ممکن از علائم و نشانهها به جای متن استفاده کنید. تصاویر با سرعت بیشتری به مخاطب منتقل میشوند. مثلا اگر قرار است بنویسید “فروش موبایل در اقساط ۸ ماهه” از شکل یا آیکون موبایل استفاده کنید.