دربازکن های تصویری پرطرفدار

از وقتی که اف اف (F.F) به منازل راه یافت اجازه ورود به منزل از طریق گفتگو دو طرفه به وسیله یک سیم رابط و مکالمه ای کوتاه و چند ثانیه ای صادر شد و کم کم واژه اف اف به آیفون تغیر نام داد و این دستگاه با این نام در بین ما ایرانی ها شناخته شد .

 

از مارک های ایرانی و خارجی در بازکن های صوتی و تصویری موجود در بازار به تکنما سیماران تابان الکتروپیک تابا کوماکس و آیفون می توان اشاره کرد که در دو نوع دربازکن های صوتی و تصویری می باشند .

تاریخچه به کارگیری دربازکن ها در ایران به دهه قبل از انقلاب باز می گردد که با مارک اف اف شناخته می شوند که بعد از آن مارک آیفون ژاپن وارد بازار شد .

مارک آیفون در حال حاضر یکی از قدیمی ترین و بهترین برند در جهان به شمار می آید .
یکی از فروشندگان انواع دربازکن های خارجی در زمینه بازار انواع دربازکن صوتی و تصویری اعتقاد دارد در بازکن های صوتی و تصویری مارک آیفون طی یکی دو دهه اخیر در بین مردم با استقبال چشمگیری مواجه بوده اما به مرور زمان با گران تر شدن این برند از تعداد مشتریان آن کاسته شده است و بر مشتریان آیفون تصویری کوماکس افزوده شده .
با این حال برند آیفون مشتریان خاص خود را دارد .
به نظر وی طی 4 تا 5 سال اخیر استقبال از بازار دربازکن تصویری نسبت به دربازکن صوتی چشمگیرتر شده است .
وی افزود در مورد انتخاب برند آیفون تصویری کوماکس باید دقت کرد زیرا جنس های تقلبی این مارک نیز وارد بازار شده اند . به این صورت که در ساخت آن از قطعات چینی و ایرانی به طور مشترک استفاده می شود .
اما در بین درب بازکن های تصویری ایرانی به تک نما می توان اشاره کرد که به دلیل سرویس دهی و خدمات و ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله ارتباط داخلی بین واحد ها و قابلیت انتقال زنگ با استقبال خوبی مواجه است .