راهنمای عیب یابی لپ‌تاپ‌هایی که زیاد داغ می‌کنند

یکی از رایج ترین مسائلی که سبب کوتاهی عمر لپ تاپ ها می شود گرمای بیش از حد تولید شده درون بدنه لپ تاپ می باشد، چیزی که بسیاری از مردم به درستی نمی دانند چگونه می توان رفعش کرد. ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بدانید چه چیزی باعث تولید گرما در لپ تاپ شما می گردد و چگونه می توانید در عین حفظ عملکرد نوت بوک به میزان مورد نظر، دمای کار سیستم را به طرز مطلوبی پایین حفظ کنید.

کامپیوترهایی که زیاد داغ می کنند می توانند بسیاری از مشکلات را برای کاربر سبب شوند، از قفل کردن سیستم و ظاهر شدن مداوم صفحه نمایش آبی مرگ گرفته تا از دست دادن رفتن داده های ذخیره شده روی هارد دیسک. ممکن است حتی هیچ گاه نفهمید که همین داغ کردن سیستم ریشه بسیاری مسائل دیگر است، و قبل از آنکه بخواهید به طور جد کاری برای رفع مشکل کنید این مسئله یک مادربرد سوخته روی دستانتان بگذارد. اجازه دهید گام به گام جلو برویم و ببینیم که چگونه باید با یک کامپیوتر بیش از حد داغ به طرز اصولی برخورد کرد. در این مقاله بنای کار را بر لپ تاپ ها قرار داده ایم، اما بسیاری از اصول را می توان عینا روی رایانه های دسکتاپی نیز اعمال نمود. آموزش تعمیر لپ تاپ
اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که کشف کنید حرارت از کجا سرچشمه می گیرد. عدم جریان هوا به معنی عدم انتقال حرارت است، پس بدنه لپ تاپ خود را وارسی کنید تا بفهمید محل دریچه های ورود و خروج هوا در کجای بدنه قرار گرفته اند. آیا آنها هوا گرمی را به بیرون می دمند، و یا تقریبا یک نسیم کم و ملایم، حتی زمانی که فن در حالت تندی دارد می چرخد به دستان شما برخورد می کند؟
اغلب به طور معمول، تجمع گرد و غبار در منافذ ورود و خروج هوا و فن لپ تاپ و در میان پره های خنک کننده مقصر اصلی در محدود کردن جریان هوا و داغ کردن لپ تاپ است. تمیز کردن آن ها نیز بهترین راه حل خواهد بود. پس سریع دست به کار شوید و لپ تاپ را وارونه کرده و ببینید در پشت بدنه چه مشاهده می کنید.