سیستم عامل در تبلت ها

توانایی یک تبلت به نرم افزارهای درون آن است و نرم افزار نیز باید در محیط سیستم عامل مخصوص خود اجرا شود. این محیط می‌تواند سیستم عامل آندروید باشد با انبوهی از نرم افزارها که توسط کاربران تولید شده است و یا سیستم عامل IOS شرکت اپل که فقط روی تبلت‌های مخصوص خودش به نام آی پد اجرا می‌شود. بیشترین تبلت‌های موجود در بازار مجهز به آندروید هستند با این حال سیستم عامل آندرویدچ دارای نسخه‌های متعددی است و می‌توان گفت هرچه نسخه این سیستم عامل بالاتر باشد کارایی و انعطاف آن بیشتر است.

پشتیبانی از زبان فارسی در تبلت ها
توجه داشته باشید که توانایی پشتیبانی از زبان فارسی در تمام نسخه‌های آندروید، مخصوصاً نسخه‌های اولیه وجود ندارد. زبان فارسی را می‌توان با کمک برخی برنامه‌ها و تنظیمات یا با تغییر نسخه سیستم عامل به تبلت افزود ولی این کار نیز دردسرهای خود را دارد پس بهتر است از همان ابتدا، زبان فارسی روی دستگاه باشد.

توانایی های نرم افزاری تبلت ها
تبلت‌ها اغلب کاربردهای ساده یک کامپیوتر را دارند. البته نه با قدرتی که یک رایانه دسکتاپ برنامه‌ها را اجرا می‌کند اما از طریق آن‌ها می‌توانید به مرور اینترنت بپردازید، اسناد متنی را ویرایش کنید،‌ای ایمیل‌ها را پاسخ بدهید و بسیاری موارد دیگر. اغلب نرم افزارهای اداری و حتی برخی از نرم افزارهای مهندسی روی تبلت‌ها قابل اجرا هستند و به عنوان مثال اخیراً نرم افزار نقشه کشی اتوکد هم معرفی شده است. یکی از مواردی که در کار با نرم افزارهای مختلف اهمیت دارد توان پردازشی دستگاه است.

سرگرمی و تبلت
یکی از مهم‌ترین کاربردهای تبلت‌ها نیز سرگرمی است در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین کاربرد فعلی تبلت برای اغلب کاربران سرگرمی است. بازی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را روی یک تبلت کوچک اجرا کنید با این حال همچنان هیجان یک بازی سرگرم کننده مانند آنچه که در کامپیوتر است را دارند. ضمن اینکه بازی در یک تبلت بسیار جذاب است زیرا با تکان دادن آن می‌توانید بازی را کنترل کنید و این دستگاه مانند یک دسته بازی عمل خواهد کرد. با این تفاوت که یک صفحه نمایش بزرگ در میان دستان شماست. آموزش تعمیر تبلت

صفحه نمایش تبلت ها
صفحه نمایش اغلب تبلت‌ها در دو سایز هفت یا ۱۰ اینچی تولید می‌شود و می‌توانید بین مدل‌های هفت اینچی مانند مدل گالکسی سامسونگ یا ویوپد شرکت ویوسونیک و مدل‌های ۱۰ اینچی مانند آی پد شرکت اپل یکی را انتخاب کنید. به طور معمول هرچقدر صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد کار با آن راحت‌تر است و خواندن صفحات وب یا مشاهده برنامه‌ها به آسانی انجام می‌شود اما در مقابل مواردی مثل عمر باتری کاهش پیدا می‌کند. اگر هم دنبال سایز کوچک‌تر هستید تا بتوانید آن را به راحتی در کیف و کوله پشتی رها کنید مدل‌های هفت اینچی مناسب‌تر هستند.

 منبع: آسمونی