مایکروسافت دیگر از ویندوز XP و Office 2003 پشتیبانی نمیکند

به گزارش پرتو آی تی به نقل از ایتنا ، هدف غول نرم‌افزاری جهان از این اقدام ترغیب کاربران به استفاده از سیستم عامل ویندوز ۷ و آفیس ۲۰۱۰ اعلام شده است.

به گزارش وب‌سایت eweek مایکروسافت به کاربران ویندوز اکس‌پی و نرم‌افزارهای آفیس ۲۰۰۳ هشدار داده است که در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۴ رسماً به پشتیبانی خود از این محصولات پایان خواهد داد. این شرکت تصمیم گرفته است پشتیبانی‌های بلندمدت خود از این دو محصول را نیز در سال ۲۰۱۷ به پایان برساند.

استلا چرنیاک یکی از مدیران شرکت مایکروسافت در این باره گفته است: «ویندوز اکس‌پی و آفیس ۲۰۰۳ در زمان خود محصولات نرم‌افزاری مهمی بودند، اما حالا محیط فناوری تغییر کرده است. فناوری به تحول خود ادامه می‌دهد و نیازها و انتظارات مردم نیز به موازات آن تغییر می‌کند. آموزش تعمیرات laptop

کاربران امروزی فناوری‌هایی می‌خواهند که متناسب با سبک کاری و شخصی آنها باشد و آنها را در هر زمان و مکانی خلاق نگه دارد. کسب‌وکارهای مختلف نیز نیاز مبرمی به حمایت و تقویت امنیت داده‌هایشان دارند.»

چرنیاک ضمن دعوت از کاربران و کسب‌وکارهای مختلف به استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۷ و آفیس ۲۰۰۷ گفته است: مایکروسافت از زمان عرضه سیستم‌عامل ویندوز ۷ تاکنون بیش از ۵۲۵ میلیون نسخه از آن را فروخته است.
وی استفاده از این دو محصول را عامل افزایش بازدهی و امنیت در کسب‌وکارهای مختلف دانسته است.
منبع: پرتو آی تی