انواع کاربری لپ تاپ

انواع کاربری لپ تاپ ارتباط مستقیم با قطعات ،کانفیگ قطعات، سایز ، وزن ، برند ، قیمت لپ تاپ دارد.
در اینجا به تعدادی از مهمترین انواع کاربری لپ تاپ ها اشاره می کنیم.
لپ تاپ ها از نظر انواع کاربری در 4 گروه اصلی ساخته می شوند:
1- لپ تاپ های خانگی
2- لپ تاپ های ساده یا دانشجوئی
3- لپ تاپ های حرفه ای گرافیکی
4- لپ تاپ های فوق حرفه ای گیمینگ
لپ تاپ های خانگی
لپ تاپ های خانگی در رده متوسط قرار دارند و برای کارهای ساده مانند اتصال به اینترنت، چک کردن ایمیل، حفظ اسناد و تصاویر شخصی، و استفاده روزانه کمتر از 10 ساعت ساخته می شوند. لپ تاپ های خانگی از قیمتی متوسط وکانفیگ ضعیف برخوردارند اما ظاهر این لپ تاپ ها معمولا زیبا و فانتزی می باشد. لپ تاپ های خانگی بیشتر برای روی میز ساخته شده اند و معمولا درسایزهای مختلف وجود دارند.
لپ تاپ های ساده یا دانشجوئی
لپ تاپ های دانشجوئی از رده متوسط هستند که و مشخصات لپ تاپ های خانگی را دارند ولی معمولا دارای ظاهری ساده بوده و بیشتر برای تایپ و کارهای متنی مناسب اند و بدلیل نیاز به جابجائی زیاد ، کم وزن و سبک ساخته می شوند. آموزش تعمیر لپ تاپ
لپ تاپ های حرفه ای گرافیکی
لپ تاپ های حرفه ای گرافیکی دررده های بالای جدول انواع لپ تاپ قرار می گیرند و بیشتر برای استفاده در کارهای گرافیکی حرفه ای و رندر گرفتن از ویدئوهای ساخته شده توسط ادیتورها استفاده می شوند و معمولا نیز از ظاهری کلاسیک وحرفه ای و قیمت بالا برخوردارند.
لپ تاپ های فوق حرفه ای گیمینگ
لپ تاپ های فوق حرفه ای گیمینگ از لپ تاپ های رده بالا و بسیار گران قیمتی هستند که حتما باید دارای کانفیگ و قطعات بسیار قوی بوده و بیشتر به منظور استفاده در بازی های سنگین با گرافیک بالا ساخته می شوند. ظاهر این لپ تاپ ها با توجه به نوع کاربری آنها فانتزی و فضائی است.

پس متوجه شدید که دسته بندی انواع لپ تاپ ها ارتباط مستقیم به کانفیگ و قدرت قطعات استفاده شده در آنهابه منظور کاربری های متفاوت دارد.