دوربین مداربسته مینیاتوری چیست؟

دوربين هاي مداربسته مينياتوري رايجترين نوع دوربين هاي مداربسته مخفي هستند که خصوصيت اصلي آنها اندازه کوچک آنهاست.
کاربردهاي دوربين مينياتوري

دوربين هاي مينياتوري معمولا در محيط هايي استفاده مي شوند که نياز به مشاهده تصاوير به صورت غير محسوس وجود داشته باشد. شايد بدنه خود دوربين مينياتوري کوچک نباشد اما لنز اين دوربين ها به اندازه اي کوچک است که معمولا مي توان از طريق ايجاد سوراخي کوچک تصاوير را به وسيله اين دوربين ها گرفت و دوربين را پشت سطحي غير شفاف مخفي کرد.
دوربين هاي مينياتوري معمولا با کيفيت هاي متوسط مورد استفاده قرار مي گيرند.
استفاده از دوربين مينياتوري به عنوان دوربين مخفي

استفاده از دوربين هاي مداربسته به صورت مخفي معمولا حساسيت هاي زيادي را ايجاد مي کند. گرچه اين کار به صورت عمومي منع شده است اما در شرايط خاص و در صورت داشتن مجوز ميتوانيد اقدام به اين کار کنيد.(براي اطلاعات بيشتر در رابطه با ظوابط قانوني نصب دوربين اين مقاله را بخوانيد.) فروش دوربين مداربسته
براي نصب دوربين مخفي معمولا دوربين را پشت يا داخل يک وسيله مخفي مي کنند. نصب دوربين به اين صورت به مهارت خاصي نياز دارد اما معمولا محدوديت هاي سيم کشي و نصب اين دوربين ها کمي با انتظارات مشتريان از دوربين هاي مخفي متفاوت است.

دوربين هاي مينياتوري معمولا فاقد قابليت ديد در شب IR هستند. دليل اصلي اين امر اين است که در صورت نياز به استفاده از ديد در شب براي دوربين مخفي کردن آن به مراتب مشکل تر خواهد شد. اين دوربين هاي همچنين معمولا ديد مناسبي را در نور کم نخواهند داشت و براي گرفتن تصويري مناسب بايد براي دوبين نور محيطي مناسبي ايجاد کنيد.

دوربين هاي مينياتوري تقريبا هميشه داراي لنزهاي ثابت هستند. لنزهاي رايج اين دوربين ها لنزهاي 2.8ميليمتر (~85 درجه) يا 3.6(~70 درجه) ميليمتر است.