شارژ و نگهداری از باتری لپ تاپ

- در صورت خراب شدن باطری لپ تاپ (سقوط یا ضربه)، تهیه یدکی اصل و استاندارد آن مشکل بوده و ضمنا قیمت بالایی دارد. لذا در مراقبت از آن باید بسیار کوشا باشید.
- توصیه میشود پس از خرید لپ تاپ، قبل از هر چیز دستگاه را به صورت خاموش، بیش از 10 ساعت به برق متصل کنید تا باطری آن کاملا شارژ شود. نگران نباشید، زیرا در صورت شارژ کامل به صورت اتوماتیک، عمل شارژ متوقف خواهد شد. اما رعایت این موضوع در افزایش طول عمر باطری لپ تاپ، موثر است. آموزش تعمیرات لپ تاپ
- پس از شارژ اولیه، میتوانید هر زمان که خواستید دستگاه را به برق متصل کنید تا عمل شارژ انجام شود. توجه داشته باشید که هرگز نگذارید که میزان شارژ باطری به زیر 10% برسد و قبل از رسیدن به این مرحله، حتما آن را به برق متصل نمایید تا شارژ شود.
- اگر مدت زمان زیادی قرار است که لپ تاپ، در جایی ثابت بماند و دائم به برق متصل باشد، توصیه میشود که باطری آن در حالتی که به میزان حداقل یک سوم شارژ داشته باشد، از دستگاه خارج شود.

صفحه نمایش و صفحه کلید
- برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.
- برای پاک کردن صفحه کلید، از هیچ گونه اسپری (حتی خشک) استفاده نکنید.

- دقت کنید نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل صفحه کلید، به سرعت موجب خراب شدن و یا حداقل، کاهش کارایی صفحه کلید میشود.
- در صورتی که تصادفا مایعی روی دستگاه شما ریخت، سریعا آن را خاموش و باتری را جدا کنید. سپس، آن را با دمیدن باد سرد، خشک کرده، و در اولین فرصت به مرکز خدمات مراجعه کنید. (روشن کردن دستگاه در این وضعیت و حتی به بهانه آزمایش کارکرد آن، ممکن است سبب بروز خسارات جدی و جبران ناپذیر شود.)

چند نکته درباره نگهداری از آداپتور
- تحت هیچ شرایطی، آداپتور لپ تاپ را به هیچ دستگاه دیگری متصل نکنید.
- بر روی سیم آداپتور، هیچ جسم سنگینی قرار ندهید. همچنین سیم آداپتور را در مسیر رفت و آمد قرار ندهید.
- برای جدا کردن آداپتور از برق، سیم آداپتور را نکشید و فقط از دو شاخه بکشید.
- توجه داشته باشید برای ارتباط برق با آداپتور، از سیم بلند استفاده نشود.