عدم پاسخگویی پرینتر و عیب یابی آن

گاهی اوقات وقتی پرینتر را وصل می کنیم احساس می کنیم همه چیز درست است اما وقتی که شروع می کنیم، به پرینت کردن پرینتر هیچ عکس العملی نشان نمی دهد! برای اینکه بدانیم مشکل از چیست و آن را عیب یابی کنیم باید از ساده ترین مسائل شروع کنیم و موضوع را بررسی کنیم!
حل مشکل چاپ نکردن پرینتر

اول اینکه برای عیب یابی پرینتر باید به خود پرینتر رجوع کنیم ببینیم که آیا به علت نوسانات برق، خاموش نشده باشد و کابل بدان درست وصل باشد! اگر این دو گزینه به درستی کار می کرد می توانید از عیب یاب اتوماتیک خود پرینتر استفاده کنید!
اما می توانید صف پرینتر را باز رسی کنید و یکبار تمام صف را خالی کنید چرا که ممکن است یک دستور در آن قفل شده و دارای وقفه باشد و شما نتوانید بقیه دستورها را ادامه بدهید!
یکی از راه هایی که اغلب جواب می دهد این است که کابل usb را از پرینتر جدا کنید و بعد هم دوباره آن را وصل کنید! این راه گاها معجزه می کند! آموزش تعمیرات پرینتر
گاهی اوقات از قبل کاغذ در پرینتر گیر کرده که تا آن را جدا نکنید مشکل حل نمی شود.
از طرفی گاهی بعد از نصب ویندوز فراموش می کنیم پرینتر را روی ویندوز جدید و تازه نصب کنیم و این مشکل هم زیاد از سمت مشتری ها دیده شده است!
نهایتا اگر هیچ یک از راه ها کمک نکرد سیستم را ریستارت کنید و یکبار دیگر پرینتر را نصب کنید و دوباره سیستم را ریستارت کنید و مشکل را بررسی کنید!
نا گفته نماند فراموش کردن ریستارت کردن بعد از نصب برخی پرینترها هم علت کار نکردن پرینتر می تواند باشد!
اگر این راه ها را امتحان کردید و پاسخ نگرفتید بهتر است که به فکر تعمیر کار باشید تا آن را مورد بررسی قرار دهد.