همه چیز درباره لپ تاپ

شاید بعنوان یک بیننده در هنگام مواجهه با خرید این دستگاه، تنها فاکتور مهم در حهت خرید آن را قیمت دستگاه بدانید ولی در مقام خریدار اوضاع کاملا تفاوت میکند. در این مقاله سعی داریم با معرفی ویژگی های یک محصول برتر به معرفی بهترین های حال حاضر ایران در رده های مختلف کاربردی و قیمتی بپردازیم. آموزش تعمیرات لپ تاپ

لپ تاپ چیست
با مطالعه ی این راهنما، انتخاب بهترین روش برای خرید یا استفاده از لپ تاپ برای شما دوستان عزیز در ایران نت آسان خواهد بود. قبل از هر چیز در خصوص دوستانی که در صدد خرید لپ تاپ هستند توصیه می کنم تا در انتخاب و خرید لپ تاپ بسیار دقیق بوده و عواملی چون برند سازنده، قیمت و مشخصات سخت افزاری و بسیاری موارد فنی را در نظر گرفته و سعی کنید با فردی آگاه از نزدیکان خود پیش از خرید مشورت کنید و دل خود را چندان به مشورت ها و توصیه های فروشندگان خوش ننموده و تسلیم حرفشان نگردید چون همه قرار است از لپ تاپ موجود در فروشگاهشان تعریف کنند ولی این شمائید که باید با اطلاعات کافی به خرید این ابزار حساس اقدام کنید به گونه ای که تردید ها و نگرانی های بعدی سراغ شما نیاید.

لپ تاپ چیست؟
لپ تاپ ها سیستم هایی با قابلیت حمل و نقل بالا و قیمت پایین هستند که به دلیل اهداف در نظر گرفته شده برایشان به این نام خوانده می شوند. این سیستم ها، کاربران را به سرعت و بدون هیچ زحمتی به شبکه اینترنت وصل می کنند. سایز آنها از 9/8 اینچ تا 4/18 اینچ متغیر است و اغلب قیمتی بین 300,000 تومان تا حدود 3,000,000 تومان دارند.

منظور از لپ تاپ های ارزان (اقتصادی) چیست؟
همانطور که از نام آنها پیداست، این لپ تاپ ها، مدل هایی هستند که با هدف جذب خریداران کم بودجه طراحی شده اند و برای کسانیکه نیاز دارند با پرداخت هزینه کم یک کامپیوتر ابتدایی داشته باشند مناسب است. به تعریف ما، لپ تاپ های با قیمت کمتر از 1،000،000 تومان در این دسته قرار می گیرند. اما شما می توانید در حدود قیمت 800،000 تومان تا 900،000 تومان هم گزینه های خوبی را برای انتخاب پیدا کنید.

لپ تاپ های چند منظوره کدامند؟

لپ تاپ های چند منظوره حیطه جذاب صنعت تولید لپ تاپ هستند. این گروه شامل مدل های باریک و سبک با صفحه نمایش های 3/13 اینچ تا 14 اینچ و دستگاههای قابل حمل mainstream با صفحه نمایش هایی با ماکزیمم سایز 4/15 اینچ هستند.

لپ تاپ های تجاری کدامند؟

لپ تاپ های تجاری در واقع مدل های باریک و سبک یا mainstream هستند که شامل ویژگیهای امنیت، اتصال و دوام مناسب برای یک کاربر حرفه ای می باشد. لپ تاپ های مناسب برای استفاده در ادارات تمامی خصوصیات ذکر شده به علاوه ویژگی قابلیت اداره و یک پلت فرم پایدار را دارا می باشند بنابراین تصویر OS این دستگاهها که اینک ارائه شده است با دستگاههایی که برای 6 تا 9 آینده سفارش داده شده اند همخوانی خواهد داشت.

لپ تاپ های Ultraportable کدامند؟
لپ تاپ های باریک تر و سبک تر از لپ تاپ های باریک و سبک به نام Ultraportable خوانده می شوند و دستگاههایی هستند که کمتر از 1.81Kg وزن دارند اما عملکرد یک PC را ارائه می دهد. در این دستگاه ها صفحه نمایش کوچکتر، صفحه کلید فشرده تر و پردازشگر معمولاً کم قدرت تر از یک لپ تاپ معمولی می باشد.

لپ تاپ های جایگزین کامپیوترهای خانگی کدامند؟
این دستگاهها، لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 17 اینچی یا حتی بزرگتر هستند. با اینکه چند سال پیش قرار دادن پانلی با این اندازه در یک بدنه قابل حمل و نقل غیر قابل تصور بود اما امروزه این دستگاهها کاملاً عادی به حساب می آیند و حتی برخی لپ تاپ ها صفحه نمایش های LCD با ابعاد 19 یا 20 اینچ دارند. با توجه به اینکه صفحه نمایش مرکز عطف این لپ تاپ ها هستند، اغلب این دستگاهها روی ویژگیهای ویدئویی، مولتی مدیا و انجام بازی تمرکز دارند.