آموزش تعمیرات کامپیوتر

 دوره آموزش تعميرات کامپيوتر براي چه کساني است؟

آموزش تعميرات کامپيوتر مخصوص کساني است که مي خواهند در بازار کار کامپيوتر به عنوان يک تعميرکار خوب فعاليت داشته باشند.در دوره آموزش تعميرات کامپيوتر شما ياد مي گيريد که به چه صورت يک کامپيوتر معمولي را عيب يابي کرده و همچنين از چه ابزارهايي براي عيب يابي دقيق تر استفاده بايد کرد. در زير به برخي از سرفصل هاي اين دوره اشاره شده است.
 
آموزش تعمير کامپيوتر و آموزش عيب يابي سخت افزاري و نرم افزاري
بعد از زدن دکمه power ، کامپيوتر روشن نشد چه کار بايد انجام داد؟
 
اول از همه سيم برق را بررسي کنيد که به برق وصل است يا خير ، بعد از آن سوييچي که پشت کامپيوتر قرار دارد را بررسي کنيد ، از وصل بودن منبع تغذيه با مادربرد مطمئن باشيد ، بعد از آن کابل برق که مربوط به فلاپي ميباشد را بررسي کنيد . اگر تمام کارهايي که گفته شد را انجام داديد و درست نشد اين راه را امتحان کنيد که هرچيزي به مادربرد وصل است مانند:کارت گرافيک، RAM و CPU، سيم مربوط به دکمه power و ... به غير از کابل برق هر آنچه که هست را جدا کنيد اگر باز هم به نتيجه نرسيديد حتما دو قسمت از سيستم شما مشکل دارد که يکي از آن دو قطعه مادربرد يا منبع تغذيه مربوط به case ميباشد.
 
در بعضي حالات ممکن است سيستم روشن شود ولي بالا نيايد و بوق نزند؟
 
در اين حالت تمام مراحل را دوباره بررسي کنيد اگر به نتيجه نرسيديد همه چيز را از مادربرد جدا کنيد به غير از سيم مربوط به power و دوباره اين مراحل را بررسي کنيد.
اگر ديديد سيستم شما به خوبي کار ميکند کامپيوتر خود را خاموش کنيد و بعد از خاموش کردن هربار يک قطعه را به مادربرد متصل کنيد  و بعد از تمام شدن سيستم را روشن کنيد ولي اگر سيستم شما روشن نشد حتما چند قطعه مثل : منبع تغذيه، مادربرد، RAM ،CPU و .. مشکل دارد.
 
ممکن است کامپيوتر روشن شود و بالا بيايد اما پشت هم بوق بزند؟
 
در اين حالت اگر به اين مشکل خورديد حافظه RAM را بررسي کنيد که ايا به درستي جا رفته است يا خير و حتي اگر لازم بود يک بار خارج کنيد و دوباره آن را نصب کنيد.
 
کامپيوتر شما روشن ميشود و بوق هاي سريع ميزند اما بالا نمي آيد؟
 
در اين حالت کارت گرافيک را بررسي کنيد که آيا به درستي نصب شده است يا خير، اطمينان يابيد که آيا کارت گرافيک بيرون از اسلات AGP نباشد چرا که باعث بالا نيامدن سيستم شما ميشود.
اگر سيستم بالا آمد ولي شاهد مشکلاتي بوديد ، دو عيب وجود دارد يکي اينکه موقع نصب سيستم عامل، کامپيوتر استوپ ميکند و از حرکت باز مي ايستد ک بايد گرماي CPU بررسي شود حتما CPU بيش از اندازه داغ شده است و از هيت سينکي که استفاده ميکنيد مطمئن شويد که به خوبي کار کند و به درستي نصب شده باشد که با سطح CPU بايد کاملا موازي باشد.
 
صفحه ابي در کامپيوتر؟
 
در ويندوز 2000 و XP خطاهايي که موقع کپي کردن فايل setup وجود دارد مربوط به RAM ميباشد البته اين احتمال هم وجود دارد مشکل هارد ديسک باشد اما اگر خطاها همراه با صفحه آبي باشد مطمئنا مشکل از حافظه RAM ميباشد.
 
اگر تمام کار هاي بالا را امتحان کرديد و نتيجه نگرفتيد اصلا نگران نباشيد شما ميتوانيد با ثبت نام در دوره آموزش تعميرات کامپيوتر تمام مراح مربوط به تعميرات کامپيوتر را ياد بگيريد و به يک تعميرکار حرفه اي تبديل شويد.
 
در آموزشگاه ايران تعميرات به همراه اساتيد خبره با ما همراه باشيد و به يک تعميرکار حرفه اي تبديل شويد.
 
 
 
آموزش تعميرات کامپيوتر
 
آموزش تعميرات کامپيوتر را در آموزشگاه ايران تعميرات با اساتيد ماهر بگذرانيد.
 
امروزه استفاده از کامپيوتر يکي از نيازهاي ضروري براي بخش هاي مختلف جامعه مي باشد که از دوران مدرسه گرفته تا دوراني که يک فرد در آزمايشگاه و يا دانشگاه مشغول به کار است شامل ميشود.البته چيزي که امروزه در مورد کامپيوترها مطرح است اين موضوع است که در گذشته چنين  نبوده و بسياري از کارها به صورت دستي انجام ميشده که شايد در گذشته به دليل عدم گستردگي که امروزه وجود دارد  مشکلي نبوده ولي امروزه ديگر نمي توان به روش هاي سنتي کارهاي خود را انجام داد، خصوصاً در زمينه مهندسي و علوم ديگر.
 
تمامي افرادي که از کامپيوترها براي کارهاي خود استفاده ميکنند نيازمند پشتيباني فني خواهند بود زيرا شايد کابران و مهندسين استفاده کننده بسيار حرفه اي کامپيوتر به عنوان مثال طراح معمار حرفه اي باشند که با نرم افزارهاي مخصوص به طراحي و ايجاد پروژه مشغول هستند ولي الزاماً يک تعميرکار کامپيوتر نبوده و در صورتي که کامپيوترشان دچار مشکل فني در هر بخش چه سخت افزاري و يا نرم افزاري شود کارشان به اختلال خواهد افتاد.
 
همان طور که گفته شد تمام کارهاي امروزي با استفاده کامپيوترها انجام ميشود و براي همين تقريبا هر شرکت و سازماني نيازمند پشتيبان فني در زمينه هايي چون نرم افزار و سخت افزار است تا در صورت بروز مشکل يتواند ايراد را بطرف نمايد.
 
 
چرا بايد تعميرات کامپيوتر را ياد بگيريد؟
 
خيلي از افراد که به الکترونيک و کامپيوتر علاقمند هستند به اين سوال فکر ميکنند که با تمام علاقه اي که دارند آيا فقط همين علاقمند بودن به اين علوم براي يادگيري کافي است؟
 
خب پاسخ اين سوال خير است يعني فقط و فقط به خاطر علاقه نيست که شما بايد تعميرات کامپيوتر را ياد بگيريد زيرا يادگيري عيب يابي و تعميرات کامپيوتر يکي از نيازهاي زمان امروز است و علاوه بر تمام اين ها کسي که به تعميرات کامپيوتر تسلط دارد به راحتي ميتواند در بازار کار مشغول به کار شده و در آمده اي خوبي را کسب کند که امروزه هم بازار بسيار داغي را دارد و بسياري از افراد هم به همين دليل به  يادگيري تعميرات کامپيوتر مي پردازند. زيرا داشتن شغل خوب و پردرآمد  امروزه يه يک مهم بدل شده و البته از اول هم بوده  است که با صنعتي شدن افراد متخصص در علوم رايانه و الکترونيک به وضعيت هاي بسيار خوبي خواهند رسيد.
 
سرفصل دوره آموزش تعمير کامپيوتر
عبارتند از:
 
 
آشنايي با سيستم کلي يک کامپيوتر و اجزاي تشکيل دهنده اصلي
آشنايي با معماري کامپيوتر
آشنايي با تک تک اجزاي کامپيوتر مانند مادر برد ،کارت گرافيک ،رم ،CPU ،هارد ،منبع تغذيه (پاور)
آشنايي با اجزاي فرعي مانند فن هاي تهويه ي CPU – وروش هاي برطرف سازي عيوب آن ها
تشريح کامل مادر برد وآشنايي با اجزاء اصلي تشکيل دهنده مادر برد و ارتباط آن ها با يک ديگر
بررسي عيوب هر يک از قطعات مادر برد و آشنايي با عيوب مختلف در مادر برد ،آشنايي با عيوب ايجاد شده توسط هريک از قطعات  ،آموزش روش هاي برطرف سازي عوب
 تشريح هارد و آشنايي با اجزا هارد و عيوب هارد و روش هاي برطرف سازي آن ها
آشنايي با منبع تغذيه ( پاور) ،تشريح خرابي هاي پاور و روش هاي برطرف سازي آن ها
آموزش روش هاي برطرف سازي عيوب
آموزش اتصال صحيح قطعات کامپيوتر به يک ديگر وم اسمبل کردن سيستم
آموزش نصب ويندوز و درايورها و راه اندازي نهايي سيستم
شناخت به همراه آموزش الکترونيک پايه
شناخت به همراه آموزش تعميرات منبع تغذيه
شناخت به همراه آموزش بازيابي اطلاعات
شناخت به همراه آموزش تعمير مادربرد
شناخت به همراه آموزش درايو هاي نوري مانند : R، RW، DVD، CD
شناخت به همراه آموزش تعميرات برد هاردديسک و هاردديسک
شناخت به همراه آموزش قطعات کامپيوتر و تعويض و تعمير آن ها
آموزش کار با انواع ابزار تعميرات کامپيوتر
 
در ادامه با معماري کامپيوتر و اصلي ترين  بخش ها آشنا خواهيد شد.
 
آموزش تعميرات مادربرد کامپيوتر (Motherboard)
هرکسي که با کامپيوتر سروکار دارد قطعاً نام مادربرد را شنيده است ولي شايد نداند که کاربرد اصلي مادر برد چيست که ما در اينجا به صورت کوتاه توضيح خواهيم داد.
همان طور که از نامش پيداست برد اصلي و به عبارتي برد مادر در کامپيوتر است که تمامي اجزاء از جمله هارد ، رم ، کارت گرافيک  (video card) ،CPU و …. قطعات به آن متصل مي شوند و اين مادربرد است که با ايجاد يک بستر مناسب سخت افزاري به صورت يک پارچه کامپيوتر را اجرا کرده و به قطعات معني مي بخشد زيرا به عنوان مثال رم  و يا کارت  گرافيک کارايي نخواهد داشت.خود مادربرد داراي اجزاي مختلفي است که از اصلي ترين بخش هاي ماردبرد ميتوان به مدار پاور يا همان مدار تغذيه – اتصالات اسلاتهاي رم و CPU ، ورودي کارت گرافيک  ، ورودي پورتهاي USB و بخش  پاور (power) و ريستارت اشاره کرد که در زمان خرابي مادربرد نيز بنابر نوع خرابي هرکدام از اين بخش ها مورد عيب يابي  قرار مي گيرند.اگر علاقه مند به آموزش تعميرات مادربرد کامپيوتر هستيد ميتوانيد در اين دوره ثبت نام کنيد.
 
آموزش تعميرات هارد ديسک کامپيوتر
اين بخش درواقع حافظه ي بلند مدت در کامپيوتر مي باشد که تمامي اطلاعاتي که شما روزانه از منابع مختلف تهيه کرده و در کامپيوتر خود قرار مي دهيد در واقه در هارد ديسک ذخيره ميشود.حتي خود سيستم عاملي که نصب ميکنيد ( ويندوز) نيز در هارد ذخيره ميشود که خرابي هارد باعث از کار افتادن کلي کامپيوتر خواهد شد، هارد از نظر ماهيت ساختاري بسيار حساس که اين حساسيت در حين کار بيشتر ميشود به عبارتي نبايد در زماني که کامپيوتر روشن است و هارد مشغول کار مي باشد کامپيوتر را حرکت دهيد حتي لپ تاپ زيرا حرکت باعث اختلال در کارکرد هارد و خرابي زودهنگام آن مي شود.( البته اين شامل هاردهاي SSD نيست ) اگر علاقه به آموزش تعميرات هارد ديسک داريد ميتوانيد در اين دوره ثبت نام کنيد.
 
آموزش تعميرات رم کامپيوتر ( حافظه RAM )
شايد شنيده باشيد که ميگويند هرچقدر حافظه ي رم کامپيوتر شما بيشتر بوده باشد نتيجه سرعت کارکرد کامپيوتر نيز بيشتر است، زيرا کامپيوتر در حين کار اطلاعات را ابتدا در رم قرار ميدهد زيرا وقتي اطلاعات توسط CPU فراخواني ميشوند هارد سرعت لازم را ندارد تا بتواند با سرعت بالايي اطلاعات را در اختيار CPU قرار دهد وبه همين دليل رم ميتواند اطلاعات را با بالاترني سرعت و به عبارتي با سرعت مورد  نياز CPU در اختيار پردازنده قرار دهد و به همين دليل طراحي کامپيوتر به گونه اي است که در ابتدا اطلاعات در رم بارگذاري ميشوند و سپس CPU اين اطلاعات را ميخواند و به اجرا درمي آورد. به همين دليل هرچه مقدار فضاي حافظه ي رم  بيشتر بوده باشد اطلاعات بيشتري مي تواند در رم بارگذاري شده و نيتجه سرعت اجراي کامپيوتر بيشتر خواهد شد که البته سرعت CPU نيز از ديگر عامل هاي افزايش سرعت در رايانه خواهد بود.
خرابي رم از شايع ترين خرابي ها در کامپيوتر ها مي باشد. يکي از اصلي ترين علايم خرابي رم و يا بخش مربوط  به رم به اين گونه است که شما کامپيوتر را روشن  مي کنيد و صداي بوق ممتد شنيده ميشود و کامپيوتر بالا نمي آيد ( بوت نمي شود ) و نوع ديگر آن که کامپيوتر روشن مي کنيد و کامپيوتر بالا مي آيد ولي بعد از مدتي که زمان آن متفاوت است با صفحه آبي (blue page) مواجه مي شويد و کامپيوتر ريستارت مي شود و اين روند ادامه دارد.( البته  خرابي هارد ديسک و همينطور خرابي و بروز مشکل در چيپ شمالي از ديگر دلايل مهم در ايجاد صفحه آبي است ) که با تعويض رم در برخي از کامپيوتر ها مشکل برطرف مي شود و اگر شما هم با اين حالت مواجه ديد و رمها را تعويض  کرديد و مشاهده کرديد که مشکل برطرف شده پس نيتجه اين که رم ها دچار مشکل شده است، ولي اگر مشکل برطرف نشد همان طور که در بالا اشاره شد بايد بخش هاي ديگر مانند هارد ديسک و چيپ شمالي و درايورهاي اطراف رم و حتي اسلات هاي رم بايد مورد بررسي و عيب يابي قرار بگيرد.
 
اگر بخواهيم در مورد مشکلات کامپيوترها صحبت کنيم نه تنها اين مقاله بلکه مقالات بيشماري لازم است. شما بايد خودتان وارد اين دنياي بي انتهاي کامپيوتر شويد و با  انواع مسائل درگير شويد که البته هرچقدر بيشتر به کار و عيب يابي کامپيوتر مشغول بوده باشيد مهارتتان افزايش پيدا کرده و در تعميرات کامپيوتر حرفه اي تر خواهيد شد.
از آن جايي که کامپيوتر نيازمند يک اصول و پايه  علمي مي باشد  بايد ابتدا به صورت استاندارد آموزش تعميرات کامپيوتر را  بگذرانيد تا به صورت کامل با  معماري کامپيوتر آشنا شده و بتوانيد در صورت لزوم به درستي و با ابزارهايي که در اين دوره ي آموزشي معرفي ميشود به عيب يابي کامپيوتر مشغول شويد.
آموزش تعميرات کامپيوتر يکي از دوره هاي محبوب و پر طرفدار در ميان دوره هاي آموزشي در آموزشگاه ها مي باشد و آموزشگاه هاي بسياري با داشتن تجربه بالا در زمينه آموزش تعميراتي همچون آموزش تعميرات تبلت، آموزش تعميرات اي سي يو، آموزش تعميرات پرينتر و ... خدماتي را ارائه مي دهند.