برگزاری کلاس آموزش رباتیک در مدارس


 

 تقسیم بندی علم رباتیک :

 

بطور کل میتوان گفت رباتیک از سه شاخه کامپیوتر ، برق و مکانیک تشکیل شده است که اکنون در بسیاری از دانشگاه ها این رشته در حال تدریس میباشد ، گاها برخی افراد استنباطشان از رباتیک این است که یک کارشناس رباتیک همان کارشناس کامپیوتر مکانیک ویا برق است که در واقع فعالان عرصه رباتیک ، بالاخص نمایندگان صنایع رباتیک ایران دقیقا میدانند این نظریه از اساس اشتباه بوده وبه صرف اشتراکات برخی دروس همچون مدارهای الکترونیکی ، منطقی و … نمیشود چنین بحثی را عنوان نمود وهمانطور که مشخص است بیشتر در بین عوام رواج دارد.

 

 

 

 

 

اگر بخواهیم توضیحی در مورد این تشابهات و نیاز این رشته ارائه کنیم در حقیقت اگر یک کارشناس رباتیک قصد نو آوری و ساخت یک ربات را داشته باشد باید از برخی علوم دیگر رشته ها استفاده نماید بطور مثال جهت برنامه نویسی های خود از برنامه های رشته کامپیوتر استفاده مینمایند و همچنین بجهت استفاده از مدارهای الکترونیکی از دروس اشتراکی برق استفاده میکنند.

 

 

 

 

 

کلمه ربات اولین بار توسط Karel Capek نویسنده نمایشنامه R.U.R روبات‌های جهانی روسیه در سال 1921 ابداع شد. ریشه این کلمه، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.

 

 

 

 

ریشه کلمه ربات ، کلمه چک اسلواکی (robotnic) به معنی کارگر می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

ربات چیست ؟

 

ربات یک ماشین الکترومکانیکی که بسته به شرایط خاص کار تعریف شده ای را انجام میدهد و در بسیاری موارد بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده تصمیمگیری مینماید .

آموزش رباتیک کودکان و الفبای آموزش ساخت رباتیک در مکانیک ربات میباشد که در بسته جدید ترم اول صنایع رباتیک ایران مکانیک پنج نوع ربات از جمله ربات کوچولوی جنگجو ، فوتبالیست ، آتش نشان ، تله کابین و ماکت منجنیق آموزش داده میشود که علاوه بر این دانش آموزان میتوانند رباتهایی با شکل وشمایل دیگر نیز بسازند.