تفاوتهای دوربین دام و بالت

در حالت عادي معمولا مدل dome و bullet ميتوانند به جاي يکديگر استفاده شوند و همان کارايي را دارا باشند. اگر شما يک دوربين ??? تيوي لاين ) dome و يک دوربين ??? مدل bullet داشته باشيد هر دو يک کارايي و رزولوشن را براي شما فراهم کينند. اين دو مدل تفاوتهاي زيادي ندارند اما برخي تفاوتهاي کوچک بين اين دو مدل وجود دارد.

نصب و راه اندازي دوربين هاي bullet روي ديوار و dome روي سقف
دوربين هاي dome :
واضحترين تفاوت بين اين دو دوربين شکل آنهاست. دوربينهاي dome داخل و روي سقف نصب ميشوند. اين دوربينهاي امنيتي ممکن است جزئي از دکوراسيون داخلي شما شوند؛ شما ميتوانيد دوربينهاي شيک متناسب با دکوراسيون داخلي خود را انتخاب کنيد بدون اينکه دکوراسيون شما زيبايي خود را از دست بدهد. علاوه بر اين دوربينهاي dome فضاي کمتري را نسبت به دوربينهاي bullet اشغال ميکنند.
دوربين هاي bullet :
اين دوربينها به ديوار نصب ميشوند و محدوده ي مورد نظر خود را نظاره ميکنند. اين دوربينها ظاهري شبيه به لوله ي تفنگ و يا گلوله دارند و به همين علت نام اين مدل bullet ناميده شده است.
نصب دوربينهاي bullet در فضاي باز و نصب داخلي دوربين dome :
دوربين هاي dome براي فضاي بسته طراحي شده اند و ديد کوتاهي دارند و مسافتهاي کم را ميبينند ضمن اينکه طراحي شيک و جمع و جوري براي آنها انجام شده است. يک دوربين زيبا که ميتواند با هر دکوراسيوني به کار گرفته شود.
يکي از نقطه ضعفهاي اين دوربين ها اين است که براي مطابقت با محيط ( زوم و فوکوس و …) بايد اندکي از کار بيفتد. علاوه بر اين ، اين دوربين ها به دليل طراحي ظريف، داراي لنز کوچکي هستند و ديدشان محدود به فاصله هاي کوتاه و نزديک مي باشد.

دوربين هاي bullet با طراحي ضد آب :
اين دوربينها در فضاي باز نصب و راه اندازي ميشوند. اندازه ي آنها بزرگتر است و ميتوانند بهترين راه براي جلوگيري از سرقت باشند. اکثر دوربينهاي bullet با عمليات نصب براکتي همراه هستند. عمليات نصب براکتي انعطافپذيري زيادي را فراهم ميسازد که مجهز به مفصل افقي و عمودي است تا بهترين ديد را فراهم سازد.
مقاومت در برابر آسيب دوربين هاي dome
اکثر اين دوربين مداربسته داراي پوشش پلاستيکي گنبدي شکلي هستند که اين پوشش گنبدي شکل منجر به مقاومت در برابر آسيب و ضربه مي گردد. اين ويژگي براي لحظه اي که در آن تعداد زيادي از افراد مختلف تحت نظر اين دوربين هستند بسيار حائز اهميت است. دوربينهاي ضدآسيب dome براي بانکها، فروشگاه ها کافه ها و منازل مناسب هستند. فروش دوربين مداربسته