حافظه گرافیکی

امکانات تحت پشتیبانی
امکانات یک کارت نیز می تواند در انتخاب نوع آن پس از انتخاب نوع چیپ و مقدار رم تعیین کننده باشد. به عنوان مثال کارتی که از DirectX 10 پشتیبانی می کند نسبت به کارتی که از DirectX 9.0c پشتیبانی می کند در برخی موارد برتر است. زیرا DirectX به عنوان کنترل کننده Direct Draw ، Direct 3D ، Direct Sound و Shader ها نقش اساسی در تولید و ارائه تصاویر در سیستم داراست و ارتقا آن باعث افزایش کارایی سیستم از لحاظ پردازش های ۲ بعدی ، ۳ بعدی ، سیستم تولید صدا و سایه زنی تصاویر می شود.

همچنین از دیگر قابلیت ها و امکانات یک کارت امکان استفاده چند گانه از آن به همراه کارت های دیگر توسط استفاده از تکنولوژی های CrossFireX AMD/ATI و یا nVIDIA SLI 3 way بوده که در کارت های رده متوسط به بالا مشاهده می شود. این ۲ تکنولوژی با استفاده همزمان از چیپ و حافظه چند کارت به طور همزمان باعث بالا بردن کارایی آن در اجرای بازیها و نرم افزارهای سه بعدی می شود.

خروجی های تصویر – VGA Ports
با توجه به نوع نمایشگر، خروجی های متفاوتی ارائه شده و در دسترس قرار گرفته است. در تصویر زیر نمونه ایی از ۳ خروجی متداول مشاهده می شود که از سمت راست به ترتیب D-SUB برای مانیتورهای آنالوگ و CRT ها، S-Video برای ورودی های کپچر و TV و DVI برای مانیتورهای دیجیتال و LCD ها می باشد. آموزش تعمیرات laptop

منبع : شرکت گیگابایت ایران ( آواژنگ )