حل مشکلات پرینتر در ویندوز

در این مقاله آموزشی قصد دارم تا به شما در نحوه شناسایی و ترمیم مشکلات رایج پرینترها در ویندوز به انضمام ِ ارورهای (خطاها) پرینت، خطاهای *اسپولر (Spooler)، و دیگر مشکلات که مانع از پرینت گرفتن می شوند، کمک کنم. این مقاله مشکلات مربوط به برنامه های اختصاصی را پوشش نمیدهد. مشکلات چاپی می توانند بر اثر کابل هایی که به درستی وصل نیستند، درایورهای خراب، داریورهای ناسازگار، تنظیمات پرینتر، کمبود بروزرسانی ها و مشکلات پرینترتان ایجاد شوند. آموزش تعمیرات پرینتر

اسپولر Spooler چیست؟
برنامه ای که فرمان های چاپ را به ذخیرگاه موقتی می فرستد و در هنگام فرصت آنها را چاپ می کند.

نحوه بکارگیری این مقاله آموزشی
برای گرفتن بهترین نتایج، قبل از رفتن به مرحله بعدی، هر مرحله را تکمیل کنید. قبل از رفتن به مرحله بعدی کوشش کنید تا پرینت بگیرید.

مرحله اول: بررسی سخت افزارها
مرحله دوم: استفاده از یک troubleshooter (حلال مشکلات)
مرحله سوم: بروزرسانی درایورها

* * *
مرحله اول: بررسی سخت افزارها
بسیاری از مشکلات پرینترها به دلیل سخت افزرهایی هستند که بدرستی نصب نشده اند. در اینجا مقداری اطلاعات در مورد نحوه زدن فیش به جاهای صحیح و حصول اطمینان از وجود برق را با شما دوستان در میان میگذارم.

* چک کنید که کابل ها بدرستی وصب شده اند.
* چک کنید تا مطمئن شوید که کابل برق به پریز زده است و کابل پرینتر به درستی از پرینتر به کامپیوتر متصل است.

* برق را چک کنید.
ببینید که برق پرینتر روشن است، یا اگر از یک پرینتر شبکه استفاده می کنید، مطمئن شوید که تمام کامپیوترها، روترها و پرینترها روشن هستند. اگر پرینتر یا دیگر تجهیزات تان به یک محافظ نوسان برق (محافظ تغيير ناگهانى ولتاژ) و یا به یک مبدل برق (شارژر) وصل هستند، مطمئن شوید که سخت افزارها به برق زده اند و نیز روشن هستند.