سرویس لپ تاپ

سرویس لپ تاپ به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم می شود.
منظور از سرویس عمومی لپ تاپ آن کارهایی است که هر کاربری می تواند بر روی لپ تاپ خودش انجام دهد و نیازی به دانستن علم الکترونیک وداشتن تخصص ویژه ای ندارد.
سرویس تخصصی لپ تاپ آن دسته از کارهایی است که حتما باید توسط متخصص و تعمیرکار مجرب انجام شود و درصورت عدم آگاهی به دانش لازم جهت تعمیر و سرویس لپ تاپ ، خسارت های زیادی به لپ تاپ وارد خواهد شد. آموزش تعمیر لپ تاپ
سرویس عمومی لپ تاپ
برای سرویس عمومی لپ تاپ فقط می توان به چند دستورالعمل نگهداری وتمیزکاری ساده بدون بازکردن درب پشتی آن اشاره نمود زیرا لپ تاپ دستگاهی بسیار ظریف و حساس بوده و بازکردن درب پشتی آن برای افراد غیر متخصص مجاز نمی باشد. 1- برای تمیز کردن صفحه نمایش فقط از دستمال نرم نمدار استفاده کنید طوری که رطوبت وارد درزها وقطعات داخلی دستگاه نشود.
2- برای تمیز کردن فن خنک کننده فقط باید توسط سشوار سرد و باد ملایم خنک سشوار دریچه ها و پروانه فن را از گرد وغبار تمیز نمائید.
3- برای تمیز کردن صفحه کلید نیز می توانید از باد سرد سشوار استفاده کنید و در حین استفاده از لپ تاپ نیز از روکش های نازک سیلیکونی استفاده کنید تا اگر زمانی مایعات بر روی لپ تاپ ریخت وارد دستگاه نشود.
4- برای نگهداری و طولانی شدن عمر دستگاه ،هرگز لپ تاپ را بر روی پا، فرش، تخت و مناطقی که گردوخاک و پرز وجود دارد استفاده نکنید.
5- هردوماه یکبار لپ تاپ را در معرض باد سرد سشوار قراردهید تا گردوخاک درون درزها و قطعات آن گرفته شود.
6- در صورتی که لپ تاپ دچار مشکلات نرم افزاری و هنگ نمودن های پی در پی شد، می توانید این مشکل را با نصب مجدد سیستم عامل رفع نمائید.
7- اگر باطری لپ تاپ زود خالی می شود و یا بخوبی شارژ نمی شود، احتمالا باطری فاسد شده و نیاز به تعویض دارد.

سرویس تخصصی لپ تاپ
در صورتی که این مشکلات را مشاهده نمودید لپ تاپ را سریعا به تعمیرگاه مجاز و متخصص سرویس لپ تاپ خود نشان دهید.
1- در صورت شنیدن هرگونه صدای اضافی.
2- در صورت مشاهده هرگونه پرش تصویر یا برنامه.
3- در صورت از کار افتادن فن خنک کننده.
4- در صورتی که گرمای خروجی زیر لپ تاپ بیشتر از میزان معمول است.
5- در صورتی که با تعویض سیستم عامل، همچنان مشکل نرم افزاری و هنگ نمودن وجود دارد.
6- درصورتی که یکی از سخت افزار ها ازکار افتاده و با نصب درایور آن ،همچنان کار نمی کند.

بهرحال در هرصورت که لپ تاپ شما دچار مشکل شد و با اطلاعات خود قادر به رفع مشکل نشدید آن را به نمایندگی مجاز و سرویس کار معتبر مراجعه نمائید.
منبع: شرکت اچ پی آبا