چاپ دو روی یک رنگ

ML 2850D سامسونگ یک پرینتر لیزری تک رنگ و سرعت بالا با قابلیت چاپ دو طرفه سامسونگ است که با طراحی زیبا و جمع و جور به بازار عرضه شده است. این محصول با سرعت چاپ بالا مناسب کاربران خانگی و اداری ساخته شده است. فناوران در این گزارش به بررسی فنی این محصول پرداخته است.

مشخصات فنی
ML 2850D در مدت یک دقیقه 28 صفحه A4 و 30 صفحه Letter چاپ می کند. مدت زمان لازم برای چاپ اولین صفحه در این پرینتر 5/8 ثانیه است که در کل زمان مناسبی برای شروع چاپ است.

این پرینتر 32 مگابایت حافظه داخلی دارد که به صورت دو ماژول حافظه ناند روی بورد کنترل کننده دستگاه نصب شده است. البته مقدار حافظه دستگاه به وسیله اسلات تعبیه شده روی بورد تا 160 مگابایت قابل افزایش است و تاثیر زیادی روی سرعت چاپ فایل هایی با حجم بالا دارد. این پرینتر قابلیت پشتیبانی از انواع سیستم عامل های موجود در بازار را دارد.همچنین این پرینتر لیزری به پردازنده 400 مگاهرتزی شرکت سامسونگ مجهز است که بر اساس معماری ARM طراحی و ساخته شده است. ML 2850D قابلیت چاپ متون و تصاویر را با حداکثر دقت 1200×1200 نقطه در اینچ دارد که برای یک پرینتر لیزری دقت خوبی است.

قابلیت پشتیبانی از کاغذ های شفاف، پاکت نامه، برچسب و کارت پستال از دیگر ویژگی های این محصول است. این پرینتر هنگام کار صدای کمتر از 50 دسی بل تولید می کند. صدای به نسبت کم در مقابل سرعت بسیار بالای آن است که این پرینتر را در رده محصولات به نسبت کم سروصدا قرار داده است.

طراحی
اولین موضوعی که در این محصول به چشم می آید، ابعاد کوچک و جمع و جور و مستطیلی شکل آن است. ابعاد این پرینتر 364×396×209 میلی متر است. رنگ بدنه این پرینتر دومین ویژگی طراحی آن است که از ترکیب رنگ خاکستری تیره و روشن در آن استفاده شده است و کاربران می توانند آن را با رنگ میز و محیط کار خود هماهنگ کنند.

در بخش جلویی دستگاه علاوه بر دریچه ورودی دستی کاغذی که به وسیله یک پوشش پلاستیکی پوشانده شده، سینی اصلی پرینتر با ظرفیت بیش از 250 کاغذ استاندارد A4 هشتاد گرمی وجود دارد که بخش بزرگی از قسمت جلویی پرینتر را به خود اختصاص داده است. سینی خروجی این پرینتر نیز قابلیت ذخیره 150 برگ کاغذ A4 با وزن 75 گرم را دارد.

علاوه بر این، روی در سینی کاغذ یک ستون کوچک وجود دارد که با استفاده از آن می توان کاغذ داخل سینی را تشخیص داد. داخل سینی نگهدارنده علاوه بر پایه های ثابت کننده اندازه کاغذ و قطعه اسفنجی که باعث کاهش صدا می شود، تعدادی قطعه پلاستیکی انعطاف پذیر نیز وجود دارد که باعث هدایت بهتر کاغذ به سمت غلتک می شود.

همچنین دو گیره در بخش جلویی دستگاه تعبیه شده که به وسیله آنها می توان پوشش پلاستیکی بخش جلویی پرینتر را باز و به کارتریج دستگاه دسترسی پیدا کرد. سمت چپ دستگاه نیز تنها کلید خاموش و روشن کردن و مجاری ورودی هوا برای کاهش دمای داخلی آن وجود دارد.

در قسمت بالایی دستگاه، علاوه بر دیود نوری تعیین وضعیت یک دکمه دایره ای شکل نیز وجود دارد که برای لغو دستورالعمل ها تعبیه شده است. همچنین در صورتی که این دکمه را چند ثانیه نگه دارید، برگه ای از مشخصات اصلی پرینتر در اختیار شما قرار می گیرد. در سمت راست پرینتر مجرای خروجی هوای بخش فیوزر و دریچه دسترسی به مدار کنترل پرینتر وجود دارد که به وسیله آن می توان به راحتی مقدار حافظه پرینتر را افزایش داد. در بخش پشتی دستگاه یک پورت USB 2.0 و کانکتوری شبیه به S Video قرار دارد که برای اتصال پرینتر به سیم دوم کاربرد دارد و باید آن را به صورت مجزا تهیه کرد.

سامسونگ برای بخش پشتی دستگاه یک قطعه پلاستیکی متحرک در نظر گرفته که این قطعه پلاستیکی پوشش سینی دوم است که درست پشت پرینتر نصب می شود.

در این بخش علاوه بر امکانات موجود یک در کوچک وجود دارد که امکان دسترسی کاربر را به بخش فیوزر و دیگر بخش های کاربردی پرینتر فراهم می کند.

مهم ترین ویژگی در این بخش، چاپ دوطرفه و امکان نصب سینی دوم برای چاپ پیوسته است. این سینی دارای چند غلتک کوچک و ساختاری خاص است که کاغذ برگشتی از غلتک های بالایی را بدون هدایت به سینی دستگاه دوباره برای چاپ می فرستند. بدون وجود این بخش کاغذ برگشتی وارد سینی شده و امکان چاپ دو طرفه وجود نخواهد داشت. آموزش تعمیرات پرینتر

تست فناوران
نصب و راه اندازی این پرینتر بسیار آسان است و کاربران می توانند در کمتر از 30 ثانیه این محصول را برای کار آماده کنند.

سرعت چاپ مستقیم این دستگاه در دقیقه برای یک فایل 20 صفحه ای 55 ثانیه است. همچنین این پرینتر یک فایل تصویری با فرمت JPEG و با حجم 08/1 مگابایت (رزولوشن 1600×1200) را در مدت 14 ثانیه چاپ می کند.