تولید صفحه نمایش های انعطاف پذیر و قالب انحنا

شرکت اتمل (Atmel) که بعضی از سخت‌افزارهای مورد نیاز محصولات سامسونگ، ایسر و ال‌جی را می‌سازد، از یک صفحه نمایش انعطاف‌پذیر خبر داده است که از آن می‌توان برای تولید گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی سبک‌تر و نازک‌تر استفاده کرد.

 

به گزارش پرتو آی تی به نقل از ایتنا، شرکت اتمل ادعا کرده است از این صفحه نمایش می‌توان برای تولید نسل جدیدی از فناوری‌های همراه استفاده کرد. به گزارش وب‌سایت Mashable در ساخت این صفحه نمایش که از قابلیت انحنای زیادی برخوردار است، از نوعی پلی‌اتیلن منعطف استفاده شده است. آموزش تعمیرات laptop

شرکت اتمل تنها شرکتی نیست که معتقد است صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر و قابل انحنا در آینده استیلای بازار را به دست خواهند گرفت.
چند روز پیش شرکت ال‌جی نیز از تولید انبوه یک کاغذ الکترونیک (EPD) که در واقع یک صفحه نمایش نازک و قابل انحنا است، خبر داد. ال‌جی اعلام کرده است این فناوری را از ماه بعد در بازارهای آلمان عرضه خواهد کرد.

کاغذهای الکترونیک ال‌جی یک صفحه نمایش ۶ اینچی با وضوح ۱۰۲۴ در ۷۶۸ است که حاوی نوعی جوهر الکترونیکی است. این صفحه نمایش فقط ۰.۷ میلی متر ضخامت و ۱۴ گرم وزن دارد. ال‌جی ادعا کرده است این کاغذها در برابر افتادن از یک ارتفاع ۱.۵ متری مقاوم است و قابلیت انحنا و انعطاف‌پذیری آن به حدی است که می‌توان آن را تا زاویه ۴۰ درجه انحنا داد.

نوکیا نیز سال گذشته از ساخت یک صفحه نمایش قابل انحنا در این شرکت خبر داد. سامسونگ نیز از دیگر شرکت‌هایی است که اعلام کرده قصد دارد در سال جاری گوشی‌های دارای صفحه نمایش قابل انحنا تولید کند. 

منبع: پرتو آی تی