رباتیک و موفقیت در رشته های ریاضی و فیزیک

 


آموزش رباتیک باعث موفقیت بیشتر دانش آموزان در رشته های ریاضی و فیزیک می شود

 

مسوول برگزاری مسابقات رباتیک دانش آموزی در اصفهان گفت: دانش آموزانی که در کودکی با علم رباتیک آشنا می شوند در آینده در رشته های ریاضی و فیزیک به موفقیت های چشمگیر دست می یابند.

 

«محمدرضا تیموری» روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: از جمله مزایای آموزش رباتیک به کودکان، افزایش قدرت تصویر سازی سه بعدی در آنها و در نهایت موفقیت بیشتر در رشته هایی مانند ریاضی و فیزیک است.

این کارشناس ادامه داد: آشنایی دانش آموزان با مسائل فنی و مباحث کامل الکترونیک، مکانیک و رایانه از دیگر مزیت های آموزش علم رباتیک در سنین کودکی و نوجوانی است.

وی با بیان اینکه علم رباتیک، خلاقیت را در بین کودکان و نوجوانان افزایش می دهد تصریح کرد: کودکان با فراگرفتن علم رباتیک می توانند به تنهایی یک ربات ساده را طراحی کنند و بسازند.

تیموری با اشاره به برگزاری مسابقات رباتیک دانش آموزی و آموزش رباتیک کودکان در اصفهان گفت: این مسابقات بین کودکان و نوجوانان شش تا 14 ساله روز پنجشنبه در اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات 80 دانش آموز از شهرهای اصفهان، خمینی شهر، نجف آباد و شهرضا شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در دو رشته رالی و جنگجو برگزار شد، افزود: روبات های به کار رفته در این مسابقات توسط خود شرکت کنندگان ساخته و طراحی شده است.

این کارشناس اظهار کرد: در مسابقات رالی، زمان اهمیت دارد و در مسابقات ربات جنگجو، رباتی که بتواند حریف خود را از زمین مسابقه بیرون کند برنده است.

وی با بیان اینکه همه دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات در زمینه رباتیک آموزش دیده اند، گفت: برگزیدگان این دوره در مسابقات قهرمانی کشور شرکت خواهند کرد.